וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לצלול: נסחר ברמה של 3.37 ש'

רם עוזרי

2.5.2011 / 14:53

למרות המגמה העולמית בעקבות חיסולו של בן לאדן, ממשיך המטבע האמריקאי להיחלש ומשיל 0.6% מערכו. בחודש האחרון איבד שער הדולר 6%

הדולר ממשיך להיחלש גם היום: המטבע האמריקאי נסחר כעת בין הבנקים ברמה של 3.375 - ירידה של 0.6% לעומת שערו היציג שנקבע ביום שישי - 3.395 שקלים. זאת, בהמשך למגמת ההיחלשות של המטבע שהשיל מערכו 5% בחודש האחרון. גם היורו נחלש היום מול השקל בניגוד למגמה של הימים האחרונים. שערו של היורו יורד ב-0.5% אל מול השער היציג, והוא נסחר ברמה של 5.01 שקלים ליורו.

אמיר כהנוביץ', כלכלן המקרו הראשי של כלל פיננסים, אומר כי החוזים העתידיים בארה"ב מאותתים כי העלאת הריבית שם נדחית שוב, הפעם מאפריל 2012 ליוני 2012. דחיית העלאת הריבית, בעוד שריבית בנק ישראל על השקל עלתה ב-1% לאחרונה ועוד צפויה לעלות גם בחודשים הקרובים, מביאה להתחזקות השקל ביחס לדולר. כמו כן, מציין כהנוביץ', כי באירופה צפויים להתחלף שליש מחברי הוועדה המייעצת לבנק המרכזי - חילוף שעל פי הערכות יכניס לוועדה בעלי אג'נדה אגרסיבית יותר לגבי הצמצום המוניטרי.

בישראל, אומר כהנוביץ', שוק ההון אינו מגלם העלאת ריבית גם החודש למרות שכלכלנים מעריכים כי בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% ל-3.25%. "נראה כי כל עוד השקל לא נחלש יעדיף בנק ישראל לתמוך בכלכלה הישראלית ולעכב את העלאות הריבית. עם זאת, בתרחיש החמור, שבו ישראל נכנסת למערכה צבאית והשקל נחלש עשויה דווקא לבוא העלאת ריבית מהירה יותר", מדגיש כהנוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully