וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני לפישר: אתה לא יכול להתמודד עם בעיית המשכנתאות

רם עוזרי וצבי זרחיה

3.5.2011 / 10:31

יו"ר ועדת הכספים משה גפני פנה ודרש מנגיד בנק ישראל לפטור את הזוגות הצעירים מהמגבלה על המשכנתאות. התאחדות הסטודנטים נגד פישר: "אתה מעניש את בני הדור הצעיר"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), דורש היום (ג') מנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, להבחין בין זוגות צעירים שרוכשים דירה לראשונה לבין משקיעים שרוכשים דירות להשכרה, ולא להחיל על הזוגות הצעירים את המגבלה החדשה שעליה הכריז בנק ישראל השבוע שעבר בתחום המשכנתאות.

לפי המגבלה החדשה, הבנקים לא יוכלו לתת משכנתא ששיעור ההלוואה בריבית משתנה בהן גבוה מ-33%. כיום 86% מהיקף המשכנתאות שניתנות במשק הן בריבית משתנה. בדיון בוועדה היום, שאותו יזם גפני, משתתפים פישר והמפקח על הבנקים, דודו זקן.

"יש בועה בשוק הדיור והיא עלולה לגרום נזק", אמר גפני בפתיחת הדיון, "הבעיה המרכזית היא לא בבנק ישראל. הפיתרון האמיתי נמצא בידי הממשלה. איני יודע אם יש לך אפשרות להתמודד עם הבעייה הקיימת על המשכנתאות. יש למצוא נוסחה שתאפשר לתת משכנתאות זמינות לציבור ומצד שני להבטיח יציבות פיננסית לבנקים. כשזוג צעיר, מהישוב, במעמד ביניים, לא יכול היום לרכוש דירה. הגבלת המשכנתא תהווה הכבדה נוספת על זוגות צעירים".

"צריך לעשות הבחנה בין מקבלי המשכנתאות בדירות זולות, בקרב זוגות צעירים שזו דירתם היחידה, ובין דירות להשקעה", פנה גפני לנגיד והוסיף "אני לא יודע אם יש לך אפשרות לעשות משהו בנידון, אבל אם אין אפשרות כזאת צריך לייצר אותה".

הסטודנטים: מענישים אותנו

בתוך כך, יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, שיגר אתמול מכתב לפישר שבו ביקש להיפגש עמו. שמולי כתב לנגיד: " מדיניותך לא רק שאינה מקלה על המצב, אלא אף הופכת אותו לקשה מנשוא. לנוכח שיתוק הממשלה בתחום ההיצע, מנסה בחודשים האחרונים בנק ישראל בראשותך לדכא את הביקושים בשוק הנדל"ן, מתוך מחשבה שכך יירדו מחירי הדירות. התוצאה המיידית הברורה היא כי בשם השאיפה לשמור על יציבות כלכלית ורצון עז להקשות על רוכשי הדירות לממש את חלומם הנכסף, אתה מעניש אותנו, בני הדור הצעיר, בלא שתימצא כל אלטרנטיבה ראויה עבורנו למגורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully