וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' שמואל האוזר מונה ליו"ר רשות ני"ע

3.5.2011 / 11:55

שרא האוצר הודיע על פרופ' שמואל האוזר כמחליפו של זוהר גושן כיו"ר רשות לני"ע החדש. האוזר מכהן היום כדיקן הפקולטה בקריה האקדמית קריית אונו

הפרופסור שמואל האוזר ימונה ליו"ר רשות ניירות ערך ויחליף את זוהר גושן - כך הודיע היום שר האוצר יובל שטייניץ

האוזר מכהן כיום כדיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית קריית אונו ופרופסור מן המניין באוניברסיטת בן- גוריון בבית הספר לניהול. זאת בנוסף לתפקידי דירקטור שהוא ממלא בבתי ההשקעות מגדל שוקי הון ומיטב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמואל האוזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוזר מכיר היטב את הרשות לני"ע וכיהן בעבר במשך 17 שנים ככלכלן הראשי שלה. הוא עמד בראש שתי וועדות ציבוריות שנקראו על שמו – הוועדה להסדרת פעילותם של עושי שוק בבורסה בת"א והוועדה למיזעור מניפולציות בשוק ההון. בנוסף, ייעץ האוזר לוועדת הכלכלה בנושא עמלות הבנקים והיה חבר בוועדת פרוקצ'ה להסדרת זירות מסחר אלטרנטיביות בשוק ההון שהמלצותיה נמצאות כיום בתהליך של חקיקה.

האוזר הועדף על פני עו"ד שוני אלבק שמשמש מאז 2006 כיועץ המשפטי של הרשות לניירות ערך והיה יד ימינו של גושן ושותף פעיל ברפורמות האחרונות שביצעה הרשות לניירות ערך בשנים האחרונות כמו הקמת בית משפט כלכלי וחוק האכיפה המנהלית . לפני הגעתו לרשות , כיהן אלבק במשך ארבע שנים כיועץ המשפטי של הרשות לאיסור הלבנת הון.

המינוי אושר בימים האחרונים על ידי ועדת הכשירות שהקים שר האוצר, הכוללת את מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, ומשה טרי, לשעבר יו"ר הרשות. המינוי יובא לאישור הממשלה בכפוף לאישור ועדת שפניץ.

לדברי שר האוצר, "פרופ' האוזר משלב ניסיון מקצועי עשיר, כולל הכרות מעמיקה עם הרשות מתוקף כהונתו ככלכלן הראשי של הרשות בעבר, לצד יכולות אקדמיות ואינטלקטואליות מרשימות הנדרשות לראיה המאקרו כלכלית החיונית לתפקיד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully