וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש החליט: התמחרות נוספת לחברת מודו

הילה רז

3.5.2011 / 13:40

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, החליט כי כונסת הנכסים של חברת מודו תערוך הליך התמחרות חדש למכירת הפטנטים של החברה. הוא הורה לפתוח את ההתמחרות החדשה למציעים חדשים

כונסת הנכסים של חברת מודו תערוך הליך התמחרות חדש למכירת הפטנטים של החברה - כך החליט היום (שלישי) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין, תוך שהוא מבטל את ההתמחרות הקודמת בה זכתה חברת קינגסטון. "יש להניח שבית משפט זה לא היה מאשר את הסכם המכר עם קינגסטון אם היה מובא לאישורו", ציין השופט אורנשטיין, "בין היתר בשים לב שלא נערכה לדעת בית המשפט התמחרות מספקת".

השופט אורנשטיין הורה לכונסת הנכסים, עו"ד חנית נוב, לפתוח את ההתמחרות החדשה גם למציעים חדשים. "להתמחרות יצורף נוסח של הסכם העברה והסבה של הזכויות בפטנטים נשוא המימכר", קבע אורנשטיין.
בסוף השבוע שעבר הודיעה הכונסת לבית המשפט כי חברת Wi-Lan הקנדית הציעה 8 מיליון שקל בעבור הפטנטים של מודו. עו"ד נוב ביקשה מבית המשפט לאפשר לה לערוך התמחרות חדשה בין החברות שהציעו לרכוש את הפטנטים של החברה, בשל הצעות המחיר שעלו משמעותית מאז ההצעה של קינגסטון, שהציעה במסגרת ההתמחרות כ-5 מיליון שקל. מאז הספיקה גוגל להציע תשלום של 7 מיליון שקל עבור הפטנטים, אך הצעתה התקבלה אצל הכונסת לאחר סגירת המכרז. Wi-Lan, שבתחילת הליך ההתמחרות הציעה 367 אלף שקל בלבד, העלתה את הצעתה בעקבות גוגל.

חברת מודו הוקמה על ידי דב מורן ופיתחה מכשירי סלולר מודולריים. לפני חמישה חודשים מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב כונסת נכסים לחברה, לאחר שנקלעה לחוב בסך 21.3 מיליון שקל לבנק דיסקונט. כיום חייבת מודו לבנק כ-14 מיליון שקל.

בסוף 2010 פירסמה הכונסת עו"ד נוב הזמנה לרכישת נכסי החברה, הכוללים 14 פטנטים רשומים בארה"ב, שני פטנטים רשומים בבריטניה ו-67 בקשות המצויות בהליכי רישום ואישור בישראל, ארה"ב, אירופה ואסיה. עוד נרשמו על שם החברה 12 מדגמים בארה"ב ובישראל, בגין עיצוב הטלפונים והאביזרים הנלווים אליהם.

לפני כשלושה שבועות הודיעה הכונסת כי קינגסטון מעוניינת לרכוש את הפטנטים וסימני המסחר של מודו תמורת כ-5 מיליון שקל. עשרה ימים לאחר שבוצעה ההתמחרות שבה זכתה קינגסטון קיבלה נוב הצעה נוספת בסך 7 מיליון שקל מגוגל, המיוצגת על ידי עו"ד ד"ר דוד תדמור ויניב אהרונוביץ' ממשרד תדמור ושות' - אולם תנאי ההצעה היו שונים מאלה של יתר המתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully