וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות בולטות

ערן אזרן

3.5.2011 / 16:45

יום המסחר השלישי לשבוע בבורסת תל אביב ננעל בירידות שערים כשמדד הבנקים, שירד היום ב-0.8%, השלים ירידה של 6% ב-4 ימים. ת"א 25 איבד 1.2% ות"א 100 נחלש ב-1%

מדדי המניות בתל אביב סגרו את המסחר בירידות שערים . מדד ת"א 25 איבד כ-1.2% ונסגר על 1,280.9 הנקודות. מדד הבנקים ירד ב-0.8% לרמה של כ-1309.97 נקודות והשלים ירידה של כ-6% תוך 4 ימי מסחר. בדומה למדד הבנקים, מדד ת"א 100 סגר ירידה של 1% אשר הציבה אותו על 1,165.09 נקודות ומדד מניות הנדל"ן הפחית 0.4% אשר העמיד אותו על 345.07 הנקודות.

פעילים בשוק זוקפים את הירידות במניות הישראליות למצב המדיני במזה"ת. המשקיעים נושאים עיניהם לראות מה יקרה עם הסכם הפיוס בין חמאס לרשות הפלסטינית במצרים. כמו הירידות באירופה, החוזים העתידיים בארה"ב - אשר מראים על ירידות שערים - עוזרים לדחוף את מדדי המניות למגמה השלילית אותה ראינו לאחרונה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע היום כי פרופסור שמואל האוזר מונה ליו"ר רשות ני"ע ויחליף את זוהר גושן. האוזר מכהן כיום כדיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית קריית אונו ופרופסור מן המניין באוניברסיטת בן- גוריון בבית הספר לניהול. זאת בנוסף לתפקידי דירקטור שהוא ממלא בבתי ההשקעות מגדל שוקי הון ומיטב.

האוזר הועדף על פני עו"ד שוני אלבק, שמשמש מאז 2006 כיועץ המשפטי של רשות ני"ע, והיה יד ימינו של גושן ושותף פעיל ברפורמות האחרונות שביצעה הרשות בשנים האחרונות, כמו הקמת בית משפט כלכלי וחוק האכיפה המינהלית. לפני הגעתו לרשות כיהן אלבק במשך ארבע שנים כיועץ המשפטי של הרשות לאיסור הלבנת הון.

רציו, אשר ירדה ב-2.43%, בולטת לאור ההנפקה היום. נראה כי מי שמתעד לקנות מניות ברציו כנראה מממן זאת באמצעות מכירת מניות בסקטור, לכן רואים את הירידות החדות במגזר הגז והנפט שיורד ב1.6%.

בנוסף, רון אייכל, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב, עידכן הבוקר את תחזית המחירים לחודש מאי לכדי 0.6% (לעומת 0.4% בהערכה הקודמת). "בהשפעת הדיווחים האחרונים באמצעי התקשורת על התייקרויות של מוצרי מזון שונים (אשר נובעת ברובה עקב מהתייקרות במחירי הבנזין ולאו דווקא של הסחורות החקלאיות) אנו מעדכנים את תחזית המחירים לחודש מאי לכדי 0.6%".

במיטב מציינים בנוסף כי הייסוף המתרחש בשער החליפין של השקל כנגד הדולר (כלומר התחזקותו של השקל) הוא חיובי למיתון לחצים אינפלציוניים, אך השפעתו על האינפלציה היא צנועה למדי. כתוצאה מכך מעריכים במיטב כי מדד חודש אפריל יסתכם בעלייה של 0.8%. מאי - עלייה של 0.6% כאמור, ויוני - עלייה של 0.3. סה"כ צופים במיטב כי ב-12 החודשים הקרובים תסתכם האינפלציה בכ-3.1%.

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בירידות שערים מתונות. מדד דאו ג'ונס נסוג קלות מרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008. מדד S&P 500 נסגר בירידה של 0.2%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.4%.

מניות בולטות במסחר

ענקית התרופות הישראלית טבע , בניהולו של שלמה ינאי, אשר הודיעה אתמול בשעות הצהריים על רכישת חברת התרופות ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר כמו גם על רכישת חברת טאיו היפנית תמורת סכום "פעוט" של כחצי מיליארד דולר, ירדה ב-1.4% במחזור גדול אף מתחת לארביטרז , שווי המניה בארה"ב. שתי הדעות שסובבות את הרכישות האחרונות הן, הרכישות משדרות פאניקה ולחץ ורצון להשביע את רצון המשקיעים . הדעה השניה אומרת שהרכישה טובה ותגוון את הפעילות של טבע כמו גם תפחית את רמת הסיכון לאור מגוון המוצרים שתמכור.

עוד במניות התרופות: חברת פריגויו הדואלית הפחיתה כ-1.4% למרות שקיבלה אתמול אישור סופי מה-FDA האמריקאי למכירות קצף מינקוסידיל לגידול שערות גברים על הקרקפת. לאחר שנתבעה על הפרת פטנט על ידי חברת PTY האוסטרלית שטיפלה במחקר, הגיעו הצדדים לפשרה לפיה תוכל פריגו למכור את הקצף ממארס 2012 או קודם לכן בנסיבות מסוימות. על פי ההודעה, המוצר יהיה זכאי ל-180 ימי חסד לבלעדיות גנרית על ההשקה. המשקיעים כנראה צופים כי דוחות החברה לא יהיו כל כך טובים לכן המניה נסחרת מתחת לארביטראז ב3.5% מתחת לשוויה בארה"ב .

מסתמן הסכם בכלל חיתום: שלושת מנהלי הברוקראז' של כלל פיננסים - יובל בן זאב, רונן ויסברג ונאור אל-חי - ירכשו נתח של 25% מכלל חיתום מידי צחי סולטן, בעל השליטה בחברה, לפי שווי של כ-60 מיליון שקל, כך מסתמן מהמו"מ שמתנהל בשבועות אחרונים בין הצדדים. המחלוקת העיקרית נסובה עד עתה בנוגע לשווי לפיו תתבצע העסקה, וכן בנוגע לצורת חלוקת המניות החדשה בחברה. במסגרת ההסכם המתגבש, מנכל"ית כלל חיתום, טל רובינשטיין תקבל ככל כ-5% ממניות חברת החיתום.

אלווריון פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים: ההכנסות ירדו ב-10.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-46.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רושמת החברה הפסד של 6.5 מיליון דולר על בסיס non-GAAP או 10 סנט למניה. בהמשך היום אודיוקוס הדואלית תפרסם אף היא את דו"חותיה. המניה עלתה ב-2%.

הירידות במניות הבנקים נמשכת גם היום. הבנקים הישראלים, ביניהם הפועלים , לאומי ומזרחי טפחות ספגו לאחרונה הורדת דירוג מחברת מודי'ס, שציינה כי מבנה ההוצאות של הבנקים בישראל לא מאפשר גמישות. לכך התווספה המגבלה שהטיל פישר בשבוע שעבר על תחום המשכנתאות והצהרותיו כי תחום המשכנתאות מהווה סכנה ליציבות הפיננסית של הבנקים.

שותפות חיפוש הגז ישראמקו , המחזיקה ב-28.7% ממבנה הגז הטבעי הימי "תמר", השילה 2.7%, הודיעה אתמול לבורסה כי הסכם המימון עם הבנקים הזרים נמצא בשלבי גיבוש סופיים, לאחר שנה וחצי של ניהול המו"מ. מדובר בהלוואת גישור בסך 350 מיליון דולר והלוואה נוספת לטווח ארוך של 400 מיליון דולר. עלות פיתוח מאגר תמר מוערכת בכ-2.5 מיליארד דולר, כאשר חלקן של השותפות הישראליות בקידוח - ישראמקו, אבנר , דלק קידוחים ודור גז מסתכם ב-1.6 מיליארד דולר. לשם כך צריכה ישראמקו 870 מיליון דולר, והיא תצטרך להעמיד 20% מתוכו כהון עצמי - כאשר לאחרונה הנפיקה זכויות ב-113 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully