וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין של בנק ישראל: בואו לעצב השטרות החדשים

בנק ישראל יקיים לראשונה תחרות פומבית בקרב מעצבים גרפיים לעיצוב סדרת שטרות הכסף החדשה. בימים הקרובים יפורסמו באתר הבנק ובעיתונים תנאי התחרות

בנק ישראל יקיים לראשונה תחרות פומבית בקרב מעצבים גרפיים לעיצוב סדרת שטרות הכסף החדשה, שהחלטה על הנפקתה התקבלה בבנק ואושרה על ידי הממשלה. בימים הקרובים יפורסמו באתר הבנק ובעיתונים תנאי התחרות המדוייקים בליווי הודעה רשמית של הבנק.

בנק ישראל ינפיק סדרה חדשה של שטרות אשר תחליף את הסדרה הנוכחית, הנמצאת בשימוש החל משנת 1999. השטרות יעוצבו מחדש וישאו סימני ביטחון מתקדמים. בסולם העריכים לא יחול שינוי, כך שגם סדרת השטרות החדשה תכלול ארבעה עריכים: 20, 50, 100 ו-200 שקלים חדשים. השטרות החדשים צפויים להיכנס למחזור בתוך שנתיים עד שלוש.

לאחרונה אישרה הממשלה את החלטת הנגיד לאמץ את המלצת הוועדה הציבורית לתכנון שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון לגבי הדמויות שיופיעו על גבי השטרות החדשים: על השטר של 20 שקלים חדשים תופיע המשוררת רחל בלובשטיין; על השטר של 50 שקלים חדשים יופיע המשורר שאול טשרניחובסקי; על השטר של 100 שקלים חדשים תופיע המשוררת והסופרת לאה גולדברג; על השטר של 200 שקלים חדשים יופיע המשורר נתן אלתרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully