וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרכבת מוחים עם מוסיקה ואלכוהול

אבי בר-אלי

5.5.2011 / 10:05

מאבק עובדי הרכבת עולה מדרגה: העובדים הפריעו להנהלת החברה באמצעות חסימת המעבר בין המשרדים, השמעת קריאות נאצה במגאפון ומוסיקה מזרחית רועשת

מאבק עובדי רכבת ישראל בשינוי המבני המתוכנן בחברה עלה שלשום מדרגה, לאחר שקבוצת עובדים הקימה אוהל מחאה גדול בחצר משרדי הנהלת הרכבת במתחם ארלוזורוב (סבידור) בתל אביב.

העובדים הפריעו לשגרת העבודה של הנהלת החברה באמצעות חסימת המעבר בין המשרדים, השמעת קריאות נאצה במגאפון ומוסיקה מזרחית רועשת בסמוך לחלונות המשרדים. כמו כן, איבזרו העובדים את האוהל לשהייה ממושכת, והכניסו לתוכו כיסאות, שולחנות, מאווררים ושטיחים. בנוסף, ציידו עצמם במזון, בבקבוקי וודקה ובמיחם.

הנהלת הרכבת פירקה שלשום את האוהל בשעות הלילה, אך העובדים שבו והקימו אותו במהלך אתמול. זאת בעוד שהנהלת ועד העובדים של הרכבת נופשת בימים אלה במחוזיאדה באילת - אירוע ספורט למקומות עבודה.

מחאת העובדים מגיעה בסיומם של 14 הימים שחלפו מאז הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה נוסף ברכבת. זאת, בעקבות הכרזת שר התחבורה ישראל כץ, שלפיה על ההנהלה והעובדים להציג בתוך ארבעה חודשים תוכנית מוסכמת לרפורמה בחברה - אחרת זו תיסגר. כפי שפורסם השבוע ב-TheMarker, סירב כץ להיפגש עם ועד העובדים שמתנגד לכל שינוי מבני בחברה. במקביל, פנו אל לשכת השר כמה פעילי ליכוד מהצפון בניסיון לשכנעו לסגת מן ההצהרה, או לרכך את תמיכתו בשינויים הנחוצים בחברה.

ואולם, מחאת עובדי הרכבת לא החלה רק השבוע, אלא נמשכת זה כמה שבועות בעקבות כוונת הרכבת להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות והקטרים החדשים שתרכוש החברה, וכן לפצל לחברות בנות את פעילות המטענים של הרכבת. במסגרת מחאה זו צרו לפני כחודשיים העובדים על דלתות דירקטוריון החברה בעת דיון שקיים בנושא. חברי הדירקטוריון וההנהלה חולצו מהמקום בליווי משטרה, תוך שהם סופגים קללות ואף איומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully