וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים בנמל אשדוד - בגלל שוברים למסעדות

אבי בר-אלי

5.5.2011 / 10:17

הנהלת הנמל תימרצה את הגדלת תפוקות העבודה במימון ארוחות במסעדות. כשהסכום הגיע ל-3.7 מיליון ש' בשנה, הורה האוצר להפסיק את הנוהג והעובדים בתגובה פתחו בעיצומים

עובדי נמל אשדוד פתחו שלשום בעיצומים בעקבות הפסקת הנוהג שתימרץ תפוקות גבוהות במשמרות העבודה בנמל באמצעות מימון שוברים לארוחות במסעדות בעיר.

מדובר בהטבה שיזמה הנהלת הנמל לפני שלוש שנים, ולפיה צוות סוורים שיפרוק יותר מ-250 מכולות במשמרת אחת יזכה לארוחה זוגית באחת ממסעדות אשדוד ללא תשלום. זאת, משום שהפרמיות שלהם זכו העובדים במסגרת הסכמי השכר מובטחות רק עד פריקה של 150 מכולות במשמרת.

בערוץ 10 פורסם באחרונה כי בשנה הראשונה להסדר נוצל הבונוס החדש באופן מינורי יחסית - והנהלת נמל אשדוד נדרשה לממן ארוחות בשווי כולל של 613 אלף שקל בלבד. בשנה השנייה צברה ההטבה אהדה רבה יותר בקרב עובדי הנמל - ובה מימנה הנהלת הנמל ארוחות ב-2 מיליון שקל.

בשנה השלישית צבר ההסדר פופולריות רבה עוד יותר, וב-2010 הגיעה עלות ההטבה ל-3.7 מיליון שקל. עובדי הנמל ניצלו את ההטבה בעיקר במסעדות הבשריות באשדוד - ומשום מה, דווקא במסעדת סינטה, שעל שמה זכו השוברים לכינוי "סינטה".

דירקטוריון נמל אשדוד, שהתבקש לאשר את ההוצאה החריגה, דרש את אישור משרד האוצר להטבה זו משום שאינה מעוגנת בהסכם השכר עם העובדים - ולכן אינה חוקית לכאורה. בדיון שנערך באוצר בתחילת אפריל, סורבה בקשת הנהלת הנמל להכיר בהטבת השכר והאוצר שיגר מכתב חריף להנהלה ודרש להפסיק את הנוהג לאלתר. זאת על אף כי הנוהג ידוע לאוצר זה זמן.

מאיטים את קצב העבודה

על אף החשדנות שבה התקבל בתחילה התמריץ החדש בקרב ועדי העובדים בנמל אשדוד, התייצבו אלה בחזית המאבק על הותרתו, ואיימו כי ישבשו את פעילות הנמל אם יופסק. בעקבות הוראת האוצר החלו שלשום עובדי נמל אשדוד בהאטת קצב העבודה ל-80-100 מכולות במשמרת. זאת, כשהקטנת התפוקות כבר הביאה את לשכת הספנות להזהיר את חברות הספנות מפני עיכוב אניות מחוץ לנמל.

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "החברה הגיעה להישגים חסרי תקדים. הענקת תמריצים היא כלי מקובל בעולם העסקי וחברת הנמל אינה שונה מחברות הישגיות אחרות. עם זאת, כחברה ממשלתית, אנו מחויבים לבצע את הנחיות הממונה על השכר, וכך נעשה גם בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully