וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לטוס לחלל? שימו בצד 200 אלף דולר

5.5.2011 / 12:12

וירג'ין גלקטיק מקדמת בצעדי ענק לעבר טיסות מסחריות לחלל ותמכור לקהל הרחב טיסות בעלות של 200 אלף דולר. בישראל משווקים כרטיסים לטיסות החל מהשנה הבאה

המיליארדר סר ריצ'ארד ברנסון השלים צעד נוסף בדרך לפרויקט השאפתני שלו להפעלת טיסות מסחריות לחלל, באמצעות חברת וירג'ין גלקטיק שבבעלותו. החברה ביצעה ניסוי שלישי ורשמה הצלחה בטכניקה חדשה לכניסה לאטמוספירה.

עלות כרטיס טיסה לחלל עתיד לעמוד על 200 אלף דולר, ובימים אלו משווקים כרטיסים לטיסות חלל גם בישראל. הטיסות, אשר יצאו לפועל החל משנה הבאה, יוכלו להוביל 6 נוסעים בטיסות מחוץ לאטמוספירה ומסביב לכדה"א, כך שהנוסעים יוכלו לחוות חוסר כבידה ולראות את הנופים המדהימים של כדוה"א ושל השמיים השחורים של החלל.

אחד האתגרים העומדים בעוכרי הרעיון של טיסה לחלל הוא הכניסה לאטמוספירה, המלווה בחום של אלפי מעלות הנוצר על ידי החיכוך. "מדובר בדיוק באותה הבעיה שיצרה את אסון קולומביה שכולנו זוכרים לצערנו", מסביר אלירון ירון, יו"ר חברת "גלקטיק דרימליין" המשווקת בישראל את כרטיסי הטיסה לחלל. "במקום המגן התרמי הבעייתי של מעבורות החלל, שחתיכה שנפלה ממנו גרמה לאסון הגדול, יש כאן פיתרון אלגנטי ובטיחותי בהרבה - קונפיגורציית הנוצה".

ספינת החלל של וירג'ין, המכונה SpaceShipTwo או VSS אנטרפרייז, ביצעה 7 טיסות מבחן מאז 2009. בטיסה הנוכחית, שהוטסה על ידי האסטרונאוטים פיט סיבולד וקלינט ניקולס, הושגה פריצת דרך טכנולוגית בניסיון להתמודד עם הכניסה לאטמוספירה.

"ברגע שהיא נמצאת מחוץ לאטמוספירה ניתן להטות את כל חלק תצורת הזנב של הספינה לזווית של כ-65 מעלות. הקונפיגורציה הזו מאפשרת שליטה אוטומטית בכיוון זווית המטוס ויוצרת תנוחה יציבה ביותר, שנותנת לאסטרנאוט אפשרות לכניסה חזרה לאטמוספירה ללא מגע יד - דבר אשר לא היה אפשרי בספינות חלל קודם לכן בלי להזדקק למערכת מחשוב השולטת בטיסה", מסביר ירון.

לדבריו, "השילוב של משיכה חזקה ומשקל נמוך (הודות לחומרים קלים ביותר מהם הספינה מורכבת) גורם לטמפרטורת חיפוי הספינה לא לעלות בעת החדירה לאטמוספירה. זהו הישג דרמטי, שיהפוך את הטיסה לחלל לחוויה בטוחה הרבה יותר עבור האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully