וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר מרחיב מלחמתו בספקולנטים

רם עוזרי

5.5.2011 / 16:27

נגיד בנק ישראל הטיל חובת דיווח על עסקות החלף במט"ח ועל רכישת אג"ח קצרות ומק"מ. החובה החדשה תיכנס לתוקפה ב-1 ביולי ותחול על עסקות בהיקף של מעל 10 מיליון דולר ביום

לאחר שהטיל חובת דיווח דומה על עסקות ספוט, מודיע היום בנק ישראל כי הוא מרחיב את חובת הדיווח של המתווכים הפיננסים גם לעסקות החלף (SWAP). כמו כן, מחיל בנק ישראל על תושבי חוץ חובת דיווח על עסקות במק"ם ובאג"ח ממשלתיות קצרות. זאת בניסיון לשפר את יכולתו של בנק ישראל להשיג את יעדי המדיניות המוניטרית והמדיניות בתחום המט"ח, ובמסגרת המעקב אחר ההתפתחויות בשוק מטבע החוץ בישראל.

חובת הדיווח החדשה, אשר תיכנס לתוקפה ב-1 ביולי, תחול על עסקות בסכומים של 10 מיליון דולר ומעלה שבוצעו ביום אחד. במסגרת הדיווח יכללו פרטי העסקות האמורות, כולל היקף ושער קובע, וכן החזקותיהם של מבצעי העסקות בנכסים מסוג אלה ובאופציות שקל-דולר. עליהם לדווח על פרטי העסקות האמורות ועל החזקותיהם בנכסים אלה.

"אין כאן חדש, ושוק האופציות במט"ח לא מגיב כרגע להודעה", אומר סוחר בכיר בנגזרי מט"ח באחד הבנקים הגדולים. בתשובה לשאלה כמה מהעסקות הן בסכומים של מעל 10 מיליון שקל ביום השיב כי "עסקה של 10 מיליון דולר לא נחשבת עסקה גדולה כשמדברים על עסקות בין הבנקים ובין הגופים הזרים. אלו העסקות שמעניינות את בנק ישראל, ורובן ככולן הן בהיקפים גדולים מזה ויכללו בחובת הדיווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully