וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעדים של פישר מקפיצים את שער הדולר

ערן אזרן

6.5.2011 / 12:31

הצעדים החדשים למלחמה בספקולנטים בשוק המט"ח, עליהם הכריז הנגיד סטנלי פישר, מביאים לזינוק של 1.5% בשער הדולר. כעת הוא נסחר ברמה של 3.457 שקלים

הצעדים החדשים למלחמה בספקולנטים בשוק המט"ח, עליהם הכריז אתמול נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר, נותנים את אותותיהם במסחר: בהמשך לעלייה של 0.5% אתמול, הדולר מזנק כעת ב-1.5% ונסחר ברמה של 3.457 שקלים. התחזקות זו חלה בניגוד למגמה שאפיינה את הדולר בשבועות האחרונים, בה רשם המטבע האמריקאי ירידה חדה לשפל של כמעט שלוש שנים - 3.37 שקלים לדולר. לעומתו, היורו נופל הבוקר בכ-1% ונסחר ברמה של 5.004 שקלים.

אמש הכריז בנק ישראל על הרחבת חובת הדיווח בעסקאות מט"ח ועל כניסתה לתוקף ב-1 ביולי. חובת הדיווח המורחבת תכלול עסקות החלף סינטתיות (SWAP), עסקות השאלה במק"מ ובאג"ח ממשלתיות קצרות וכן עסקות באופציות מט"ח. חובת הדיווח החדשה תחול על עסקות בסכומים של 10 מיליון דולר ומעלה שבוצעו ביום אחד. במסגרת הדיווח יכללו פרטי העסקות האמורות, כולל היקף ושער קובע, וכן החזקותיהם של מבצעי העסקות בנכסים מסוג אלה ובאופציות שקל-דולר. עליהם לדווח על פרטי העסקות האמורות ועל החזקותיהם בנכסים אלה.

למרות העליות שרושם הדולר מאז אתמול כלכלני לאומי עדיין סבורים שהשקל ישמור על איתנותו בתקופה הקרובה: "להערכתנו, במידה שהמצב הגיאו-פוליטי יוותר יציב, ישמור השקל על איתנותו על רקע מצבו היחסי של המשק המקומי ועל רקע פער הריביות שצפוי להמשיך ולהתרחב. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי בנק ישראל עשוי להמשיך ולנקוט בצעדים שונים כדי למתן מגמה זו", כתבו הבוקר בסקירה השבועית לשוק ההון המקומי.

גם בבנק הפועלים ציינו כי בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות על ידי בנק ישראל ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית.

אתמול פירסם בנק ישראל את נתוני יתרות המט"ח לחודש אפריל 2011 שעלו בכ-2.88 מיליארד דולר ורשמו שיא נוסף של כ-77.4 מיליארד דולר. כמחצית מהגידול ביתרות המט"ח נבע מרכישות יזומות שביצע בנק ישראל (בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר), וכמחצית נבע מהיחלשות הדולר שהביאה לשערוך כלפי מעלה של היתרות המוחזקות במגוון מטבעות.

בעולם, הדולר מתייצב הבוקר ונחלש ב-0.2% לאחר שאתמול זינק שערו ביותר מ-2% בעקבות זינוק מפתיע במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב לשיא של כמעט 9 חודשים שעורר חששות לגבי המשך התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. מול הין עולה הדולר ב-0.5% הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully