וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח התעסוקה דחף את וול סטריט לעליות

6.5.2011 / 23:47

S&P 500 ירד השבוע ב-1.7%. התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדה לרמה הנמוכה ביותר ב-2011; דלק US עלתה ב-6% עקב המלצה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בראשונה זה חמישה ימים לאחר שמספר המשרות שנוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש אפריל היה הגבוה ביותר זה שנה. עם זאת, דיווחים על כוונת יוון לפרוש מגוש היורו הכבידו על המדדים.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.4% אך ירד בסיכום שבועי ב-1.4%; מדד S&P 500 הוסיף 0.4% אולם איבד 1.7% בסיכום שבועי; מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.5% אך ירד השבוע ב-1.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות זה היום השביעי ברציפות בעקבות דיווחים על כוונת יוון לפרוש מגוש היורו, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.16% לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 3.13% - רמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב. מספר המשרות שנוספו לשוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר היה הגבוה ביותר זה שנה אולם שיעור האבטלה עלה במפתיע בראשונה מאז נובמבר. 244 אלף משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש אפריל, הגידול החד ביותר מאז חודש מאי 2010, לאחר תוספת של 221 אלף בחודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של 185 אלף משרות לאחר תוספת של 216 אלף משרות שעליה דווח במקור בחודש מארס. משרד העבודה גם תיקן כלפי מעלה את נתוני חודש פברואר לתוספת של 235 אלף משרות לעומת גידול של 194 אלף משרות שעליו דווח במקור.

שיעור האבטלה בארה"ב עלה בחודש אפריל לרמה של 9% - עלייה ראשונה מאז חודש נובמבר - לעומת 8.8% בחודש מארס. כלכלנים צפו כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 8.8%.

מספר המשרות במגזר הפרטי גדל באפריל ב-268 אלף - הזינוק החד ביותר מאז חודש פברואר 2006 ויותר מתחזית הכלכלנים לגידול של 200 אלף - לעומת תוספת של 231 אלף בחודש מארס. מספר המשרות במגזר הממשלתי ירד בחודש שעבר ב-24 אלף.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: ממשלת יוון שוקלת לפרוש מגוש היורו ולשוב למטבע משלה, לדברי מקורות בממשלת גרמניה המתמצאים במצב ביוון, דיווח אתר האינטרנט של העיתון הגרמני "דר שפיגל".

בעקבות המהלך היווני המתגבש, החליטה הנציבות האירופית לקיים הערב ישיבת חירום חשאית בלוקסמבורג, אשר בה ישתתפו שר האוצר של מדינות גוש היורו. עם זאת, כל הגורמים המעורבים – בהם ממשלות גרמניה ויוון - הכחישו נמרצות את הדיווח.

AIG ענקית הביטוח שחולצה על ידי הממשל האמריקאי בזמן המשבר הפיננסי העולמי, דיווחה על נפילה של 85% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה עקב הוצאות הקשורות להחזרת ההלוואות שקיבלה מהממשלה ובעקבות תביעות ביטוח הקשורות לרעשי האדמה ביפן ובניו זילנד.

ויזה, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, דיווחה אמש על רווח רבעוני גבוה מתחזיות האנליסטים והודיעה על תוכנית לקנייה חוזרת של מניות בהיקף של מיליארד דולר.

חברת התוכן על פי דרישה דימנד מדיה (Demand Media) דיווחה אמש לאחר הסגירה על תוצאות כספיות רבעוניות טובות מהצפוי. דימנד מדיה, אשר גייסה בחודש ינואר 151 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט, רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד נקי של 5.6 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 4.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. עם זאת, בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 6 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 4 סנט למניה. בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת הכנסות של 79.5 מיליון דולר, זינוק של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 69.5 מיליון דולר.

ישראליות בוול סטריט

גילת רשתות לוויין, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, דיווחה היום (ו') על עסקת ענק, במסגרתה תספק רשת תקשורת לוויינית לחברת Optus באוסטרליה בהיקף של עד 120 מיליון דולר ב-5 שנים. בשונה מעסקות אחרות בהן נוהגת גילת למכור בעיקר את הטכנולוגיה שלה, עסקה זו תכלול גם התקנה, הפעלה ותחזוקה של רשת התקשורת. הרשת תתמוך ב-48 אלף מסופים ברחבי אוסטרליה, כאשר בשלב הראשון יוקמו כ-20 אלף מסופים שיהיו מחוברים ל-11 תחנות מרכזיות.

אנליסטים של קרדיט סוויס העלו היום את המלצתם למניית דלק US מ"תשואת חסר" ל"נייטרלי", והעריכו כי החברה "נראית חזקה".

במהלך השבוע פירסמה אודיוקודס ספקית פתרונות ה-VoIP, את דו"חותיה השנתיים והעלתה את תחזיות המכירות והרווח לשנה כולה ל-174 מיליון דולר. כמו כן הודיעה החברה על עסקה חדשה עם יצרנית הבלאקברי RIM, במסגרתה תספק שירות (GateWay) שיחבר בין רשת ה-VOIP הארגונית לבין מערכת הסלולר.

גם אלווריון יצרנית ציוד ה-WiMax (ציוד אלחוטי בפס רחב), פירסמה השבוע את דו"חותיה השנתיים: הכנסות החברה נפלו ב-8.5% ל-46.5 מיליון דולר - לעומת הכנסות של 50.8 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2010. ההוצאות של הרבעון הראשון עלו ל-29 מיליון דולר - לעומת הוצאות של 27.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי GAAP של החברה עמד על 14.5 מיליון דולר - לעומת הפסד תפעולי של 4.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010.

מניית ענקית התרופות הישראלית טבע אשר רכשה השבוע שתי חברות, תמשיך לרכז עניין לאחר שנסחרה אמש ללא שינוי בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully