וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכו ליולי: החברות הווירטואליות נכנסות לשוק

אמיתי זיו

8.5.2011 / 9:00

בעוד כחודשיים יחלו לפעול חברות הסלולר הווירטואליות ועימן המחירים צפויים לרדת. החברות החדשות יציעו מחירים של 35 אג' לדקה בסלולר והחברות הקיימות יתאימו מחירים בהתאם

יולי צפוי להיות רותח בשוק הסלולר. ל-TheMarker נודע כי בחודש זה יחלו לפעול חברות הסלולר חדשות בישראל, במודל הווירטואלי (MVNO). אם עד עכשיו היינו רגילים לסלקום, אורנג', פלאפון ומירס, בקרוב נתחיל לשמוע שמות חדשים בשוק המקומי: שיווק השקמה תקשורת, 365 ,Free ועוד.

לפי מודל הסלולר הווירטואלי (Mobile Virtual Network Operator - MVNO), חברה חסרת תשתית משיקה שירות סלולר על גבי תשתית רשתות הסלולר הקיימות. החברה החדשה קונה למעשה דקות מהחברות הקיימות, בהנחת כמות, ומוכרת אותן לצרכן הסופי במחיר נמוך מהנהוג בשוק. חברות MVNO טובות בפנייה לסגמנטים קטנים: עובדים זרים, סטודנטים, חרדים, ערבים או לקוחות כרטיסי חיוג.

אין לבלבל בין החברות הללו לבין מירס ומרתון (אקספון) - שתי החברות שזכו במכרז התדרים ויקימו בישראל פעילות סלולר מלאה, כולל תשתית אנטנות עצמאית, שתושק רק לקראת תחילת 2012. חברות ה-MVNO נשענות על הסכמי אירוח על הרשתות הקיימות.

בהיבט הצרכני, יולי הולך להיות חודש מעולה ללקוח הישראלי. החברות החדשות יגיעו לשוק עם הצעות אטרקטיביות ביחס למחירים הקיימים וחברות הסלולר הקיימות יגיבו בתוכניות מוזלות משלהן. בימים אלה שוק הסלולר "רדום" והמחירים גבוהים יחסית, כך ששווה לחכות ליולי לפני בחירת מסלול סלולרי.

הערכות מדברות על כך שהחברות הווירטואליות ישיקו חבילות סלולריות במחירים של 30-35 אגורות לדקה לעומת כ-49 אגורות לדקה שמשלם כיום לקוח פרטי בממוצע.

פלאפון: שלוש חברות חדשות

נתחיל בפלאפון: החברה תהיה מארחת של שלוש חברות סלולר חדשות. הראשונה, חברת Free Telecom, של איש העסקים שלמה שמלצר. מדובר בחברת סלולר וירטואלית במודל מלא (Full MVNO). משמעות הדבר היא כי Free הקימה תשתיות קול, SMS וקשרי לקוחות עצמאיות, והיא נשענת על פלאפון רק בתשתית האנטנות שלה. החברה תשתמש בקידומת 33-055. Free מתכוונת לפנות בין היתר גם לקהל המתוחכם יותר, לשווק מכשירי טלפון חכמים ולמכור חבילות גלישה.

החברה השנייה המתארחת על רשת פלאפון היא שיווק השקמה תקשורת של רמי לוי. כאן מדובר במודל Light MVNO: לוי רוכש את מרבית שירותיו מפלאפון, ורק ישתמש במותג סלולרי חדש משלו. לוי הולך למיזם בעיקר כדי לחזק את עסקי הקמעונות שלו והוא ישתמש בפרישת הסניפים הארצית שלו על מנת לשווק את חבילות הסלולר. החברה תשתמש בקידומת 66-055. לפי הערכות, לוי מתכוון למכור בעיקר כרטיסי SIM ללקוחות פרי-פייד ולקוחות רגילים, בלא חבילת גלישה ובאסטרטגיית מחיר מובהקת.

שלישית היא חברת 365 מקבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט. החברה לא תהיה מפעילה וירטואלית מלאה: היא החליטה לוותר על רישיון התקשורת שלה ולמעשה תהיה משווקת של פלאפון במה שהיא מכנה Mobile Virtual Network Reseller - MVNR. בכל מקרה, החברה מבטיחה להיות תחרותית במחיריה. החברה תשווק טלפונים בקידומת 365-050. 365 תתמקד בחיזוק מועדון הלקוחות שלה ותאפשר CashBack. כלומר, הלקוח יוכל לקבל חזרה חלק מתשלום הסלולר שלו כזיכוי לרכישה נוספת ברשתות מועדון 365 Club - המשביר לצרכן, ניו-פארם, אופיס-דיפו ועוד.

בפלאפון ניתנה הנחייה לסיים את ההכנות להשקת הפעילויות של שלוש החברות עד ליולי ונקבע "תאריך יעד" שהחברה תעמוד בו. מדובר בהערכות בעיקר בהיבט מערכות המידע של החברה (IT).

סלקום: מותג מוזל

בסלקום לא מתכוונים להגיע ליולי בלי מענה לחברות ה-MVNO. ל-TheMarker נודע כי סלקום מתכננת להשיק מותג סלולרי משלה בתחילת יולי. מדובר במותג סלולרי מוזל שסלקום תפעיל.

המותג המוזל יתמודד בעיקר על לקוחות הקצה הנמוך (Low End) - לקוחות כרטיסי חיוג ולקוחות המייצרים חשבונית נמוכה ומחפשים פשטות. מטרת המותג הנפרד היא לא ליצור קניבליזציה ולא לפגוע יותר מדי בלקוחות הליבה של סלקום, המייצרים חשבוניות גדולות ומשתמשים במוצרי ערך מוסף.

מבחינה קמעונית, מותג המשנה של סלקום ישווק ברשת שופרסל, שהיא חברה אחות של סלקום בקבוצת IDB של נוחי דנקנר, עם פרישה ארצית של 248 סניפים. עדיין לא ברור אם החברות יצטרכו לדווח ולאשר את שיתוף הפעולה בבורסה כ"עסקת בעלי עניין".

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, הוא נביא הזעם של ה-MVNO. הוא הירבה להתבטא בעבר בנושא ולומר כי סלקום לא תמכור דקות לחברות ה-MVNO, ואם היא תיאלץ, סלקום תקים מותג נפרד שייכה את החברות הווירטואליות.

פרטנר: דור אלון בסוף 2011

באשר לפרטנר, החברה חתמה הסכם עקרונות לארח חברת MVNO - דור אלון של דודי ויסמן, אך היות שההסכם נחתם מאוחר יותר מאשר הסכמי האירוח בפלאפון, ההערכה היא כי החברה החדשה תשיק פעילות רק בנובמבר-דצמבר 2011. לא ברור מה כוללת היערכות פרטנר לחודשים יולי-נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully