וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את העלאת שכר המינימום

8.5.2011 / 11:30

לאחר חמישה חודשים, אושר ההסכם ההסכם להעלאת שכר המינימום לכלל העובדים במשק הישראלי, לפיו יעלה השכר ל-4,300 שקלים בשתי פעימות

כלל העובדים במשק עומדים לזכות לתוספת לשכר המינימום, זאת לאחר שההממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את העלאת שכר המינימום ב400 שקלים, ובשתי פעימות. ההעלאה תתבצע כך שב-1 ביולי יעלה השכר מ-3,900 שקלים ל-4,100 שקלים, וב-1 באוקטובר יטפס עד ל-4,300 שקלים.

עלות ההחלטה צפויה להגיע עד שנת 2013 לסכום של בין 700 מיליון ל-1.2 מיליארד שקלים, בתחשב באומדן עליית השכר הממוצע במשק, בשיעור של בין שלושה לחמישה אחוזים.

ההחלטה מגיעה בהתאם לסיכום שהושג בינואר בין משרדי התמ"ת והאוצר לבין ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים והיא מבוססת על ההסכם הקיבוצי הכללי שנחתם בין הצדדים בינואר השנה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בעבות האישור כי מדובר ב"בשורה חשובה מאין כמותה, שתסייע לבעלי השכר הנמוך להתמודד עם עליית המחירים, תצמצם את הפער החברתי ותעודד אנשים לצאת לעבודה".

שר האוצר, יובל שטייניץ, הוסיף וציין כי "המהלך יתרום באופן משמעותי לצמצום פערים ולחיזוק מעמד העובדים החלשים בחברה".

שר התמ"ת שלום שמחון ברך על האישור ואמר גם הוא, כי מדובר בתיקון משמעותי עבור קבוצה גדולה של עובדים. "עיגון ההסכמות בחקיקה ישרת טוב יותר את טובת העובדים, בהשוואה להעלאת שכר המינימום באמצעות צו הרחבה. החוק מקנה למשרד התמ"ת כלי אכיפה במקרים בהם מעסיקים יעברו על החוק ולא ישלמו את שכר המינימום, בעוד שצו ההרחבה אינו בר אכיפה בכלים של המשרד", אמר שמחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully