וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הגז יזרום לישראל - אך המחיר עלול לעלות

8.5.2011 / 16:15

לדברי שר החוץ המצרי בראיון לוושינגטון פוסט, מדינתו "תמשיך למכור גז לישראל. אנחנו עשויים להתווכח על המחיר, אך זה כבר עניין מסחרי".

"מצרים תמשיך למכור גז לישראל" , כך אמר שר החוץ החדש של מצרים נביל אל-ערבי, בראיון שהעניק לעיתון "וושינגטון פוסט" לרגל כניסתו לתפקיד.

אל-ערבי, שמונה לתפקידו במארס במסגרת הממשלה הזמנית שהוקמה במצרים לאחר המהומות שהפילו את שלטונו של חוסני מובארק, נשאל במהלך הראיון על מדיניותה של ממשלת מצרים החדשה כלפי ישראל, הסכם השלום בין מצרים לישראל ועסקת הגז בין שתי המדינות.

"מצרים תציית לכל הסכם ולכל אמנה שחתמה עליה. זוהי מטרתם של הסדרים ועסקות שכאלה", אמר אל-ערבי, שהוסיף כי "יש לנו יחסים נורמליים עם ישראל, והם יישארו כך. אנחנו עשויים לא להסכים מפעם לפעם - בין שכנים מתעוררת מדי פעם מחלוקת - למשל בנוגע לסבלם של תושבי עזה".

כשנשאל על מעמדה של עסקת הגז בין מצרים לישראל, ענה אל-ערבי בשאלה ואמר "האם לא חתמנו על הסכם?". לאחר מכן, אמר מפורשות כי "נמשיך למכור גז לישראל. אנחנו עשויים להתווכח על המחיר, אך זה כבר עניין מסחרי".

אל-ערבי, לשעבר שגריר מצרים באו"ם ושופט בבית הדין הבינלאומי בהאג, עבד בין היתר על הסכם הפסקת האש שהוביל לסיום מלחמת יום הכיפורים ועל הסכם השלום בין מצרים לישראל. "עבדתי גם על הסכם קמפ דיוויד. תמיד קשה לנהל משא ומתן עם ישראל, אך ברגע שהמו"מ הושלם והכל נחתם, שני הצדדים מצייתים להסכם באופן מלא", אמר על-ערבי.

מאז נפל שלטונו של מובארק במצרים הופנתה תשומת הלב לעסקת הגז השנויה במחלוקת בין ישראל למצרים, שלטענת התביעה במדינה נמכר לישראל במחיר נמוך באופן בלתי מוצדק, שגרם למצרים הפסדים של 714 מיליון דולר. העיתון המצרי "אל מסרי אל יום" דיווח בסוף השבוע כי גמאל מובארק בנו של חוסני מובארק, חשוד שקיבל 5% מרווחי מכירת גז הטבעי ממצרים לישראל. מובארק הבן הכחיש את ההאשמות ואמר כי אין לו כל קשר לעסקת הגז הטבעי. חוסני מובארק נחקר גם הוא על עסקת הגז.

שר האנרגיה לשעבר של מצרים, סמח פהמי ושישה פקידי ציבור אחרים במצרים יועמדו לדין על גניבת כספי ציבור בהקשר לעסקת הגז הטבעי עם ישראל, לפי "אל מסרי אל יום" .מעצרם של גמאל ועלאא מובארק, העצורים בחשד שניצלו לרעה את סמכותו של אביהם כדי לגרוף רווחים לכיסם, הוארך גם הוא ב-15 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully