וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר מרחיב את דרישת הדיווח על המשכנתאות

רם עוזרי

9.5.2011 / 13:00

לאחר הוראות הדיווח של הבנקים על פעילותם בתחום המשכנתאות, פישר דואג גם למשקיעים ודורש מהבנקים יותר שקיפות בנוגע למשכנתאות - גם בדו"חות הכספיים

רק לפני חודש הרחיב בנק ישראל את הוראות הדיווח של הבנקים על פעילותם בתחום המשכנתאות, והיום מפרסם הבנק הוראה נוספת, הפעם בנוגע לדיווח של הבנקים על תיק המשכנאות שלהם בדו"חותיהם הכספיים המיועדים לשוק ההון.

באפריל, פירסם סגן המפקח על הבנקים בבנק, אור סופר, הוראה קבועה המחייבת את הבנקים לדווח לבנק ישראל מידי חודש, ובפירוט רב, על הפעילות שלהם בתחום המשכנתאות. בין השאר, מתבקשים הבנקים לפרט את היקף המשכנתאות החדשות והממוחזרות לפי שיעור מימון וסוגי הצמדה, שווי הנכסים הממושכנים, שיעורי ההחזר מתוך ההכנסה של הלווים, יתרת הלוואות העומדת בפילוח לפי סוגי הצמדה וגודל אשראי, מצב הפיגורים בהלוואות וההפרשות להפסדי אשראי בגינם ועוד.

היום נודע כי מנהלי הבנקים קיבלו טיוטא להוראה נוספת שמתכנן בנק ישראל להוציא. במסגרת הוראה זו יחוייבו הבנקים להרחיב את הדיווח לגבי תיק המשכנתאות שלהם ורמת הסיכון המוערכת בו גם בדו"חותיהם הכספיים. כמו בהוראה הקודמת, שבאופן חריג נכנסה לתוקפה באופן מיידי, גם כאן מתכוונים בבנק שלא לבזבז זמן וההוראה תיכנס לתוקפה החל מדו"חות הרבעון השני שיתפרסמו בסוף יוני. הבנקים מצידם התבקשו ללמוד את ההוראה ולהעביר לבנק ישראל את הערותיהם.

בניגוד להוראה הקודמת, בה מטרת הדיווח המפורט לבנק ישראל עצמו היא לאפשר לבנק ישראל לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בתיק המשכנתאות של הבנקים ולהעריך את רמת הסיכון שהם לוקחים, טיוטת ההוראה החדשה לא תגדיל את המידע המצוי בידי בנק ישראל. ההוראה החדשה מוכוונת לציבור המשקיעים, בעיקר אלה המוסדיים, אשר קורא את דו"חותיהם הכספיים של הבנקים על מנת לגבש עמדה באשר להשקעה במניותיהם כחברות ציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully