וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג חוזר למסלול: כץ אישר שימוש בדלק הסילוני

זוהר בלומנקרנץ

9.5.2011 / 16:36

בתום ישיבה הודיע שר התחברוה כי נתב"ג יחזור לפעילות רגילה החל מהשעה שמונה בערב וכי חיל האוויר יבצע דגימות לוודא שהדלק אכן ראוי לשימוש

שר התחבורה ישראל כץ החליט בתום ישיבה שנערכה אחר הצהריים (שני) על החזרת נמל התעופה בן גוריון לנוהל התדלוק הרגיל, החל מהשעה שמונה בערב. בנוסף הוחלט לנקוט באמצעי זהירות לגבי השימוש בדלק הסילוני, כאשר חיל האוויר יבצע דגימות.

מוקדם יותר הודיעה רשות שדות התעופה כי היא עשויה לחדש את התדלוק במטוסים בנתב"ג בדלק הסילוני שהיה חשוד כנגוע בזיהום. זאת בעקבות אישורי בדיקה שהעבירה חברת פז לנתב"ג, המעידים על תקינותו של הדלק. מסמכי הבדיקה נבדקים כעת ברשות שדות התעופה. נכון לעכשיו, חברות התעופה הזרות נתבקשו להגיע לישראל עם דלק מבעוד מועד לפחות עד ה-11 במאי בחצות וחברות ישראליות מתדלקות עם דלק נקי מהמאגרים בנתב"ג.

מנתון פנימי של רש"ת שהגיע היום ל- TheMarker לקראת הישיבה מגלה כי 100 תדלוקים בדלק הנקי בוצעו ישירות למטוסים מאז תחילת המשבר מתוך כ-260 טיסות. מסתבר כי התדלוקים הישירים בוצעו גם לטיסות פרטיות שהמריאו מנתב"ג וכן לטיסות של מטוסי התעשייה האווירית.

אתמול אישרה רשות שדות התעופה (רש"ת) את חידוש התעופה הפנים ארצית לאחר שהתקבל מכתב רשמי מחברת פז בדבר תקינות הדלק בשדות התעופה הפנים ארצים. מעבדות של חיל האוויר האמריקאי סירבו לבצע את הבדיקה של הדלק המזוהם בגרמניה משום ש"נכסי תעופה" העלו את הבקשה כגוף אזרחי, אך משרד התחבורה ניסה לשכנעם לבדוק את הדלק.

להערכת מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, ניתן יהיה להשלים את החלפת הדלק במכלים ולהחזיר את נתב"ג למתכונת פעילות רגילה עד יום רביעי הקרוב. המשמעות המעשית היא שעד אחרי יום העצמאות צפויים עדיין עיכובים ושינויים בלוח זמני הטיסות של חברות התעופה מנתב"ג. הנוסעים מתבקשים להתעדכן אצל חברות התעופה על שעת הטיסה ועל שינויים אפשריים.

מתוך 23 הטיסות שעוכבו ביום חמישי, נותרו ביום שישי בבוקר 11 מטוסים על הקרקע. בחלק מהמקרים חברות התעופה לא יכלו להפעילם מכיוון שצוותי האוויר סיימו את מכסת התעסוקה, והיה עליהם להמתין לתום שעות המנוחה שלהם. אל על, לדוגמה, נאלצה לבטל 20 טיסות בינלאומיות ופנים-ארציות כתוצאה מהפסקת תדלוק המטוסים.

רק ביום שישי בבוקר החלו הטיסות בנתב"ג לשוב בהדרגה למסלולן. עם זאת, בימים הקרובים צפויים עיכובים נוספים ושינויים בלוח הזמנים עקב המחסור בדלק לא מזוהם והצורך של חברות תעופה זרות להצטייד בדלק בדרכם לישראל וממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully