וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסחורות: הנפט והכסף קפצו ביותר מ-5%

נמרוד הלפרן

9.5.2011 / 22:13

התאוששות בשוק הסחורות: הזהב מעל 1,500 דולר לאונקייה. מדד הסחורות GSCI, שרשם בשבוע שעבר את הנפילה החדה מאז 2008, קפץ בשיעור החד זה 7 שבועות

שוק הסחורות, אשר רשם בשבוע שעבר את הנפילה השבועית החדה ביותר מאז שנת 2008, התאושש היום (שני) וקפץ בשיעור החד ביותר זה שבעה שבועות על רקע הערכות כי התיקון שנרשם בשבוע שעבר היה מופרז. מחיר הנפט זינק ב-5.5% ונסגר מעל ל-102 דולר לחבית. מחיר הכסף, שמחירו נחתך בשבוע שעבר ביותר מרבע, עלה היום ביותר מ-5%. מחיר ה close זהב נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות מטבע הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני זהב שב ועלה מעל לרמה של 1,500 דולר לאונקייה.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 102.55 דולר לחבית, עלייה של 5.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בשבוע שעבר נפל מחיר הנפט הגולמי ב-15%. החוזים על הכסף למסירה ביולי נסגרו במחיר של 37.12 דולר לאונקייה, עלייה של 5.2%. העלייה שרשם היום מחיר הכסף - אשר צלל בשבוע שעבר ב-27% - היתה הראשונה זה שישה ימים. החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 1,503.2 דולר לאונקייה, עלייה של 0.8%. בשבוע שעבר ירד מחיר הזהב ב-4.2%.

מדד מחירי הסחורות GSCI של חברת סטנדרד אנד פור'ס (S&P), הכולל 24 חומרי גלם שונים, עלה ב-2.7% - הזינוק היומי החד ביותר זה שבעה שבועות. בשבוע שעבר נפל המדד ב-11% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז דצמבר 2008 - תוך מחיקת 99 מיליארד דולר משווי הסחורות הנכללות בו.

האנליסטים המשפיעים ומנהלי הקרנות חלוקים בדעותיהם בנוגע לכיוון שאליו נעים מחירי הסחורות. בפעם האחרונה שבה נפלו מחירי הסחורות בשיעור כה חד, הם התאוששו בשבוע שלאחר מכן ב-12%, ועד סוף החודש יותר מהוכפלו. יש הטוענים כי צמיחתה של הכלכלה העולמית, בהובלת סין, הודו וברזיל, מגבירה את הביקוש בתקופה שבה חברות כמו ענקית הכרייה BHP ביליטון ויצרנית הנפט BP אינן מסוגלות לעמוד בביקוש.

הנפילה במחירי הסחורות בשבוע שעבר הרחיקה את הספקולנטים מהשוק והביאה את כלכלני גולדמן סאקס, אשר צפו את הירידה מראש, לחזות התאוששות. "בהתחשב בהיקף הנסיגה, נוצרה הזדמנות לפוטנציאל נוסף לראלי, כנראה במחצית השניה של השנה", אמר ג'פרי קארי, ראש חטיבת מחקר סחורות בגולדמן סאקס בלונדון, בראיון לבלומברג ביום שישי.

"בטווח הקצר, הפעילות הכלכלית עדיין חיובית למדי", אמר דומיניק שניידר, אנליסט בבנק UBS בראיון לבלומברג. "תחזית הצמיחה בטווח הקרוב מבטיחה שתחזיקו או תקנו סחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully