וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריפריה גועשת: עלייה במחירי הדירות

אריק מירובסקי

11.5.2011 / 10:38

מחירי הדירות בבאר שבע ובחדרה עלו ב-8% ברבעון הראשון של השנה, כך לפי נתוני השמאי הממשלתי. בתל אביב עליות מחירים מתונות יותר של כ-3% בלבד

מחירי הדירות ב-16 ערים בולטות בישראל עלו ברבעון הראשון של השנה בשיעור ממוצע של 2.5%, כך עולה מסקר שביצע השמאי הממשלתי בקרב 5,800 עסקות נדל"ן שבוצעו במהלך הרבעון הזה. על פי הסקר, הערים שבלטו בעליות המחירים ברבעון הראשון של 2011 היו חדרה ובאר שבע שמחירי הדירות בהן עלו ב-8% בממוצע, אילת שבה המחירים עלו ב-7% וחיפה ששם נרשמו עליות מחירים של 6%. לעומת זאת, בנתניה נרשמו ירידות מחירים של 2% ובפתח תקוה של 1%. בתל אביב מחירי הדירות עלו ב-3% ברבעון הראשון.

ערי הפריפריה גם מובילות את עליות המחירים השנתיות - בחיפה המחירים עלו מהרבעון הראשון של 2010 ב-25%, בחדרה ב-23% ובבאר שבע ב-20%.

השמאי הממשלתי, אייל יצחקי, כותב בניתוח כי "מחירי הדירות משפיעים משתנים רבים. רמת ההשפעה של כל אחד מהמשתנים לבדו קשה למדידה ולניתוח. אולם נראה כי המלאי הנמוך של דירות חדשות בלתי מכורות, של כ-14 אלף דירות הוא הגורם המשפיע ביותר ומביא ללחץ מתמשך לעלייה במחירי דירות.

"מצד הביקוש, לעומת זאת, קיימים משתנים רבים בעלי השפעות מנוגדות: ציפיות להמשך הצמיחה, ציפיות להמשך העלייה בשער הריבית הריאלי וציפיות לנקיטת צעדים ממשלתיים להורדת מחירי הדירות. נראה כי השפעתם של גורמים אלה יחד חלשה ביחס להשפעת נתון ההיצע.

"קיימים משתנים נוספים שהשפעתם מועטה יחסית, כגון: שינוי האיטי בסטנדרט הבנייה, ציפיות לאינפלציה (שמגבירה את הרצון להשקיע בנכסים ריאליים), שינויים בשווי נכסי הציבור האחרים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully