וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בעליות שערים

רם עוזרי

11.5.2011 / 17:31

אחרי ההפסקה לכבוד יום העצמאות התחדש המסחר בבורסה של תל אביב. מדד ת"א 25 עלה ב-1.2% ואילו ת"א 100 הוסיף 1.4% לערכו

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב התחדש היום בעליות שערים על רקע עליות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט זה היום השלישי ברציפות, ועל רקע דו"חותיה הכספיים של ענקית התרופות טבע.

מדד ת”א 25 רשם עלייה של 1.2% עם תום המסחר ומדד ת”א 100 הוסיף לערכו 1.4%. מדד ת”א בנקים, שהשיל מערכו 7% מתחילת השנה רשם זינוק של ב-2.1% ומדד נדל"ן 15 עלה ב-1.3%.

האופטימיות בתל אביב מגיעה לאחר שלושה ימים של עליות בבורסות ניו יורק, בהם לא התקיים מסחר בישראל בשל יום העצמאות. אמש עלה מדד הדאו ג'ונס ב-0.6% ומדד S&P500 הוסיף 0.8% לערכו. מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו 1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות בראשונה זה תשעה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% לרמה של 3.2%. ביום שישי ירדה התשואה לרמה של 3.13% - רמתה הנמוכה ביותר מאז דצמבר.
בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מחירי היבוא בארה"ב עלו באפריל ב-2.2% לאחר עלייה של 2.6% בחודש מארס, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 1.8%. לעומת חודש אפריל 2010 עלו מחירי היבוא ב-11% - העלייה החדה ביותר זה שנה. עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: המלאי הסיטוני גדל בחודש מארס ב-1.1% לאחר עלייה של 1% בפברואר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 1%. המכירות הסיטוניות גדלו ב-2.9% במארס.

מניות במרכז

טבע פרסמה הבוקראת דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה דיווחה על גידול של כ-11.7% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-4.08 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול משמעותי יותר בהכנסות - 4.3 מיליארד דולר.

הרווח התפעולי המתואם על בסיס NON-GAAP צמח בכ-11% בהשוואה לתקופה מקבילה והסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר. הרווח התפעולי על פי U.S. GAAP הסתכם ב-867 מיליון דולר - צמיחה של 4%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי המתואם גדל ב-12.8% בהשוואה לרבעון מקביל והסתכם בכ-936 מיליון דולר, המתורגם לרווח של כ-1.04 דולר למניה. קונסנזוס האנליסטים חזה רווח נקי של כ-945 מיליון דולר, כלומר 1.04 דולר למניה.

מניית NY USA חברה בת של דור אלון, ירדה אמש בוול סטריט ב-0.5% לאחר שבית הזיקוק של החברה במדינת לואיזיאנה בארה"ב נמצא בסכנת הצפה. זאת לאחר שהרשויות החליטו לנתב חלק ממי נהר מיסיסיפי לאזור בו הוא נמצא, כדי למנוע הצפות חמורות בעיר ניו אורלינס, הנמצאת במורד הנהר, לפי בלומברג. משרד משאבי הטבע של מדינת לואיזיאנה אישר כי ניתוב המים צפוי לגרום להצפות בשני בתי זיקוק, אולם לא נקב בשמותיהם מטעמי ביטחון. ההצפה צפויה לגרום לאחד מבתי הזיקוק, לא ברור אם זה של אלון USA, לצמצום תפוקתו ב-75% למשך שבועיים, ציין המשרד.

מניית צורן עלתה ב-0.5% לאחר שביום המסחר הקודם צנחה ב-10%. החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד של 30.4 מיליון דולר, או 62 סנט למניה, לעומת הפסד של 4 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה הפסד של 43 סנט למניה, יותר מתחזית האנליסטים להפסד של 38 סנט למניה. הכנסות צורן בתקופה המדווחת ירדו ב-6% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והסתכמו ב-84.9 מיליון דולר. כמו כן דיווחה החברה כי יציאה של NY סיסקו מתחום מצלמות הוידאו צפוי לפגוע בהכנסותיה העתידיות.

מניות הבנקים לאומי, הפועלים, מזרחי טפחות, דיסקונט, בינלאומי ואגוד מרכזות היום עניין על רקע איתותים נוספים מבנק ישראל המעמידים בספק את יציבותם הפיננסית. סטנלי פישר נגיד בנק ישראל, העריך לאחרונה כי מספיק ש-0.5% מהלווים במשכנתאות יקלעו לחדלות פירעון כדי שהבנקים יעברו מרווח להפסד. נתון זה, חושבים בבנק ישראל, צריך להטריד לא רק את בנק ישראל, אלא גם את המשקיעים במניות הבנקים. לכן, מבקשים כעת בבנק ישראל להרחיב את חובת הדיווח של הבנקים לגבי פעילותם בתחום המשכנתאות גם לציבור המשקיעים בבורסה של תל אביב. טיוטת הוראה בנושא נשלחה למנהלי הבנקים ביום חמישי האחרון.

במגזר חיפושי הגז והנפט, שותפות החיפושים הזדמנות ישראלית הודיעה ביום הזיכרון למשקיעיה כי קיבלה מהממונה על הנפט במשרד התשתיות הארכה של שבועיים נוספים להגשה מחדש של הבקשה לרכישת 10% מרישיונות פלאג'יק - הנכס העיקרי בפורטפוליו שלה. הזדמנות, שבשליטת רוני הלמן ואורי אלדובי, תצטרך להגיש את הבקשה המתוקנת עד ל-26 במאי, יחד עם כל החברות שזקוקות לאישור משרד התשתיות להסכמים להעברת נתחים מהזכויות שחתמו ביניהן - המשקיעים האמריקאים פרנטיס טומלינסון ואדוארד מוזס (40%), בני שטיינמץ (50%) והזדמנות ישראלית (10%).

חברת קרדן נדל"ן, המחזיקה ב-30% מחברת הולילנד פארק המקימה את פרויקט המגורים הענק במתחם הולילנד שבירושלים, מעריכה כי ערך המגרשים של החברה יירד בכ-4.5 מיליון שקל. ההערכות מגיעות בהמשך להחלטת הוועדה לתכנון ובנייה במחוז ירושלים לשנות את התוכנית במתחם ולא להוציא היתרי בנייה לשום מגרש במתחם לפרק זמן של שלוש שנים מהיום, או עד הכנת תוכנית מתאר חדשה, לפי המוקדם מביניהם.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully