וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נסגר במגמת ירידה

שלי אפלברג

12.5.2011 / 18:45

למרות שיום המסחר האחרון השבוע בבורסה בתל אביב נסגר במגמת ירידה, רשמו המדדים המובילים עליה שבועית קלה. ת"א 25 נסגר בעלייה שבועית של 1% ות"א 100 עלה השבוע ב-1.2%

המסחר בבורסת תל אביב המשיך את המגמה הפסימית ששלטה אתמול במדדים האמריקאים, על רקע הקריסה במחירי הנפט והסחורות, וסגר את יום המסחר האחרון בשבוע בירידות שערים. עם זאת, בסיכום שבועי עדיין רושמים המדדים המובילים עליות קלות.

מדד ת”א 25 נסגר על 1,290.80 נקודות, ירידה של 0.8%, ומנגד עלייה שבועית של כ-1%. מדד ת”א 100 , סגר את יום המסחר על רמת 1,173.89 נקודות, המשקפת ירידה יומית של 0.7%, ומנגד עלייה שבועית של כ-1.2%. מדד ת"א בנקים הגיב בצורה החדה ביותר, וסגר על רמת 1,323.95 הנקודות, המשקפת ירידה יומית של 1.2%, אך עליה שבועית של 1.38% . מדד מניות הנדל"ן השיל מערכו 0.8%, ונסגר על רמת 344.2 הנקודות. את השבוע, לעומת זאת, סגר בעלייה של 0.5%.

שלמה מאיר, מנהל השקעות ראשי בדי.בי.אם, ציין כי "השוק ירד בכ-5% בשבועיים, לכן הוא תיקן מעט והגיב בעליות לאחר יום העצמאות. השוק התנהל לאור הידיעות על האפשרות שיוון תצא מגוש היורו, אך לאחר יום העצמאות ראו המשקיעים כי המדדים בעולם חיוביים ולכן נסחרו אתמול המדדים בת"א בעליות. הניירות המרכזיים בת"א נסחרו היום בירידות, מכיוון שבבוקר התעוררו המשקיעים לידיעה שפישר דורש מהבנקים להפריש כספים לחובות מסופקים".

אלון גלזר התייחס למסחר אף הוא, ואמר כי "הירידות בבנקים הינן על רקע ההוראות החדשות של פישר בעניין ההפרשה המיוחדת, למרות שלדעתנו מטרתן העיקרית של ההפרשות היא לעצור את הביקושים בשוק הנדל"ן למגורים בישראל. במצבם הנוכחי של הבנקים לא קיימת סכנה אמיתית ליציבותם או לפגיעה משמעותית ברווחיות. בכל מקרה נראה שפישר נחוש לעצור את הצמיחה בשוק המשכנתאות ואנו מעריכים שבכך הוא יצליח וברבעונים הקרובים אנו אכן נראה צמיחה נמוכה בהרבה מזו שראינו בשנתיים וחצי האחרונות".

הנפט ממשיך לצנוח

המסחר בוול סטריט נסגר ביום רביעי בירידות שערים שנרשמו לאור ההתרחבות בגירעון המסחרי בארה"ב והזעזועים במגזר הסחורות, אשר לווה אתמול בנפילות חדות במחירי הנפט והדלק. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1% ונחתם ברמה של 12,630 נקודות, מדד נאסד"ק נחלש ב-0.9% לרמה של 2,845 נקודות ומדד S&P 500 איבד 1.1% ונחתם ברמה של 1,342 נקודות. גם באירופה הבורסות נפתחו בירידות שערים לאור הנפילה במחירי הסחורות.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב הפתיע לרעה, לאחר שאנליסטים בעולם צפו נתון של 47 מיליארד דולר, לעומת הגירעון בפועל של 48.2 מיליארד דולר. זוהי עלייה של כ-6% ושיא של 9 חודשים בגירעון. הזינוק במחירי הנפט הובילו לעלייה ביבוא שהסתכם ב-220.8 מיליארד דולר - עלייה של 4.9% ביבוא - הרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט ב2008.

מפעילת בורסת הסחורות של שיקגו (CME) הפסיקה את המסחר בנפט ובבנזין, לראשונה מזה יותר משנתיים, לאחר שמחיר הנפט נפל ביותר מ-4% ומחיר הדלק צנח לאחר שדו"ח של משרד האנרגיה האמריקאי הראה שמלאי הנפט בארה"ב עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים בשבוע שעבר.

רפי גוזלן, אסטרטג מקרו בלידר שוקי הון, אמר כי "תקופה די ממושכת אנו רואים פעילות ספקולטיבית בסחורות בעולם, ונראה כי הירידות משקפות סגירת פוזיציות. כרגע הנתונים מצביעים על עלייה במלאי הסחורות החקלאיות והנפט, כלומר ביקושים קטנים יותר, שלא בהתאם לתחזיות הספקולנטים. הדולר שהתחזק משמעותית בסוף השבוע תפס את הספקולנטים לא מוכנים. הספקולנטים שנמצאו בפוזיציית לונג - אשר מראה ציפייה למהלך מעלה בנפט, היו חייבים לסגור את פוזיציות הלונג כתוצאה מהתחזקות הדולר. הירידה בסחורות גרמה למעבר כספים להשקעה בדולר ובאיגרות החוב של ארה"ב, כמו גם הקטנת סיכון בתיקי המניות של המשקיעים הגדולים. בטווח הקצר הירידה בנפט באה מהורדת סיכון רוחבית, אך הנקודה הטובה היא שהנטל על הצרכנים ברחבי העולם ירד ומפנה מקורות לצריכת דברים נוספים".

דו"חות פושרים לבזק ולשופרסל

הרווח התפעולי של בזק ירד ב-24% בשל פיצויים חד פעמיים לעובדים פורשים. המניה סגרה את המסחר בירידה של 0.99%.

שלמה מאיר מדי.בי.אם ציין כי "דו"חות בזק יצאו מאכזבים, המאזן לא נראה מעודד במיוחד, וגם הירידה ברווחיות שנגרמה כתוצאה מהפרשה לעובדים גורמת לאכזבה רבה בקרב המשקיעים בשוק ההון".

בניגוד לדעתו של מאיר, במגדל שוקי הון מרוצים מהתוצאות של בזק וטוענים שהדו"חות שלה עקפו את התחזיות ומדגישים את האטרקטיביות של המניה. אמיר אדר ציין כי "בשורה התחתונה הציגה בזק רווח נקי של כ-407 מיליון שקל המושפע מהוצאות מימון ומיסוי נמוכות יחסית, מעל לצפי שלנו לכ-327 מיליון שקל".

לדעת אורי ליכט מ-IBI, "תחום האינטרנט ממשיך לדחוף את תוצאות שירותי תקשורת הפנים ארצית הנייחת". ליכט מציין כי הוזלת השיחות הקוויות לא בלמה את הירידה בהיקף השיחות, אך הסיפור המעניין בדו"חות, לדעתו, הוא פלאפון אשר רשמה הכנסות של 501 מיליון שקל מציוד - כ-34.5% מסך ההכנסות. "צפינו את המגמה הזאת, ואף נראה אותה במהלך כל השנה בכל חברות הסלולר, אבל זה לא דבר קבוע".

שופרסל שבשליטת אי.די.בי דיווחה על גידול של 1% בהכנסות, אשר הסתכמו ברבעון הראשון ב-2.7 מיליארד שקל. החברה הסבירה את הגידול כתוצאה מהוספת שטחי מסחר ויישום אסטרטגיית מסחר. כמו כן, נרשם גידול ברווח התפעולי שהסתכם ב 118 מיליון שקל - גידול של 2.5%. ההמניה סגרה את המסחר בירידה של 1.86%.

ענקית הפרמצבטיקה טבע פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה דיווחה על גידול של כ-11.7% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-4.08 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול משמעותי יותר בהכנסות - 4.3 מיליארד דולר על אף זאת בניגוד למגמה בשוק בארה"ב. המניה סגרה אתמול בעלייה של 3.3% ובתל אביב סגרה את הארביטראז' בעליה של 3.98%.

במגזר הגז והנפט, רציו המשיכה לעניין את הספקולנטים בהמשך להנפקת האופציות על המניה אתמול. המניה נסחרת בניגוד למגמת השוק וסגרה בעליה 2.33%.

המשקיעים במניית כיל אשר ממתינים לפרסום דו"חותיה בשבוע הבא, יכריעו אם הם קונים את המלצת הקנייה של IBI למניה או האם מחירה אינו כה אטרקטיבי לאיסוף. המניה סגרה את יום המסחר בירידה של 3.26%.

גלוב הודיעה לבורסה כי היא פועלת לקראת הנפקה ורישום אפשריים של מניותיה למסחר בבורסה של ניו יורק (NYSE). המניה סגרה את המסחר בעליה של 0.52%.

אורמת הודיעה כי תמכור תחנת כח ב-20 מיליון דולר בניו-זילנד. המכירה הגדילה צבר ההזמנות של החברה למגזר המוצרים ל-104 מיליון דולר. החברה סגרה את המסחר בירידה של 0.66%

בי וי יו הודיעה על הגשת בקשה ל-FDA לאישור ניסוי מסכם לשיווק קיט דיאגנוסטי לסיוע בגילוי מוקדם של סרטן הריאה.

אלביט הדמיה בע”מ עידכנה מעלה את מחיר הצעת הרכש לחברת EDT מ 7.8 סנט למניה ל-9 סנט למניה המשקף סכום כולל לרכישה של 200 מיליון דולר. המסר במניה ננעל בירידה של 2.09%.

בעקבות פסק בורר לרעתה תבצע המשביר לצרכן הפרשה נוספת בדוחותיה הכספיים בסך של 8.5 מיליון שקל. במסגרת ההליך שניהלה החברה אל מול מנחם קופיץ בעלי ג'אמפ התקבלה ברובה התביעה של האחרון. המשביר וקופיץ היו בעלים בחלקים שווים של רשת האופנה ג'אמפ, אולם ב-2008 נחתם בין הצדדים חוזה שלפיו המשביר תרכוש את חלקו של קופיץ בחברה. בהמשך הודיעה המשביר על ביטול ההסכם, בשל אי-התקיימות אחד התנאים בו בעניין אישור מטעם הבנקים למהלך הרכישה.

דני וקנין הסיר מועמדותו לתפקיד מנכ"ל בריטיש ישראל נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני בריטיש ישראל וימשיך לנהל את חברת מנופים.

בעלות השליטה במעיין ונצ'רס ,חממה טכנולוגית המשקיעה בחברות הזנק בתחילת פעילותן, קרן אינפיניטי מקבוצת אי.די.בי וחברת קמברידג' של איש העסקים והפילנתרופ, המיליארדר דיוויד מיראז', הגדילו את אחזקותיהן בחברה בהיקף של כ-8 מיליון שקל וכ-2 מיליון שקל בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully