וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: לאי העלאת תקרת החוב תוצאות חמורות"

12.5.2011 / 22:07

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב אמר כי באם לא תועלה תקרת החוב של ארצות הברית הדבר יגרור העלאה בריביות, הגדלת הגירעון והפרת האיזון במערכת הכלכלית

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הזהיר היום כי במידה שהקונגרס בארה"ב לא יצליח להגיע להסכם על העלאת תקרת החוב של ארה"ב, יגרום הדבר לעלייה בריביות, להרעה בגירעון בתקציב ולערעור יציבות המערכת הפיננסית. תקרת החוב הנוכחית של ארה"ב היא ברמה של 14.3 טריליון דולר, וחובות ארה"ב צפויים להגיע לרמה זו כבר החודש.

"המחיר יהיה עלייה בריביות אשר יגרמו להרעה בגירעון ויפגעו בלווים לכל רוחב הכלכלה", אמר ברננקי בעדותו על המערכת הפיננסית בפני ועדת הבנקאות של הסנאט בארה"ב. "התוצאה הגרועה ביותר תהיה ערעור חוזר של יציבות המערכת הפיננסית, ויהיו לכך השלכות חמורות ביותר עבור הכלכלה".

הקונגרס הורה לבנק הפדרלי לגבש תקנות רגולציה חדשות

ברננקי עדכן בעדותו על חברי ועדת הבנקאות של הסנאט לגבי התקדמות יישום הרפורמה הגדולה ביותר ברגולציה על המגזר הפיננסי בארה"ב מאז תקופת השפל הגדול. לדבריו, הבנק הפדרלי מתכנן להציע בחודשים הקרובים תקנות לרגולציה של חברות שהתמוטטותן עלולה לאיים על יציבות המערכת הפיננסית כולה. "אנו צופים כי נגיש חבילה של תקנות מוצעות בקיץ", אמר ברננקי. התקנות החדשות יכללו בין השאר דרישות הון מוגברות ומבחני עמידות שנתיים שיערוך הבנק הפדרלי לחברות שבהן מדובר.

הקונגרס הורה לבנק הפדרלי לגבש תקנות רגולציה חדשות במסגרת אישור הרפורמה ברגולציה במגזר הפיננסי בשנה שעברה. החוק נועד למנוע משבר פיננסי נוסף מהסוג שאירע בשנת 2008 ואשר גרר את הכלכלה האמריקאית למיתון. כללי הרגולציה החדשים יחולו על בנקים גדולים וחברות שירותים פיננסים אחרות, בהן חבורת ביטוח, בנקי השקעות וקרנות גידור, שקריסתם עלולה לאיים על הכלכלה כולה.

"המטרה שלנו היא לגבש מערכת כללים משולבת היטב אשר תצמצמם באופן משמעותי את ההסתברות לקריסת חבורת הפיננסים הגדולות והמורכבות ביותר שלנו, ולמזער את ההפסד שיגרמו למערכת הפיננסים ולכלכלה במקרה של קריסת חברה כזו", אמר ברננקי.

  • עוד באותו נושא:
  • בן ברננקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully