וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוולסטריט נסגר במגמה חיובית

נמרוד הלפרן

13.5.2011 / 0:55

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית על רקע התאוששות מחירי הסחורות ונתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב. דאו ג'ונס עלה ב-0.5%, הנאסד"ק טיפס ב-0.6%

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%; מדד S&P 500 הוסיף 0.5%; נאסד"ק טיפס ב-0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% לרמה של 3.23%.
מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בחודש אפריל ב-0.8% לאחר עלייה של 0.7% בחודש מארס. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.5%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.3% - יותר מתחזית הכלכלנים לעלייה של 0.2%.

המכירות הקמעוניות בארה"ב גדלו בחודש אפריל ב-0.5% - העלייה המתונה ביותר מאז חודש יולי - לאחר עלייה של 0.9% בחודש מארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.6% לאחר עלייה של 0.4% שעליה דווח במקור בחודש מארס.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-44 אלף לרמה של 434 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר במספר התביעות השבועי לרמה של 430 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, עלה לרמה של 436,750 - רמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר.

סיסקו, יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על רווח רבעוני גבוה מהצפוי אולם סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. החברה רשמה רווח של 1.8 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה, ברבעון שהסתיים בסוף אפריל - ירידה של 18% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 42 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 37 סנט למניה. בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת הכנסות של 10.9 מיליארד דולר לעומת 10.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תוצאות החברה בשורה זו תאמו את תחזיות האנליסטים.
עם זאת, במבט קדימה סיפקה סיסקו תחזית מאכזבת. החברה העריכה כי רווחיה ברבעון הנוכחי, שהחל בתחילת חודש מאי, יהיו בטווח של 37-39 סנט למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 42 סנט למניה.

צמיחה של 34% בהכנסות אורבוטק

דיק בובה (Bove), אנליסט הבנקים של בית ההשקעות רושדייל, הוריד היום את המלצתו למניית בנק גולדמן סאקס ל"מכירה" בטענה כי הולך וגובר הלחץ על משרד המשפטים האמריקאי לנקוט בצעדים נגד גולדמן, הבנק החמישי בגודלו בארה"ב. "נראה כי הלחץ על משרד המשפטים להגיש אישומים פליליים נגד גולדמן הולך ומתחזק", כתב בובה בדו"ח למשקיעים.

בובה התייחס בדו"ח גם לכתבת התחקיר החדשה שפירסם מאט טאיבי בגיליון חודש מאי של המגזין "רולינג סטון", בו תיאר את מעללי אנשי גולדמן סאקס. "המאמר החדש של מאט טאיבי במגזין רולינג סטון הוא עוד התקפה כוללת על הבנק. עם זאת, הפעם ההתקפה מתבססת על דו"ח של הסנאט בהיקף של 650 עמודים שחתום הן על ידי הדמוקרטים והן על ידי הרפובליקאים", כתב בובה.
רק לפני חודש, עוד העניק בובה המלצת "קנייה" למניית גולדמן עם מחיר יעד של 188 דולרים. אולם ב-19 באפריל, לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים של גולדמן, הוא הוריד את המלצתו ל"נייטרלי". מחיר היעד הנוכחי שהוא מעניק למניה הוא 120 דולרים.

בחזית המניות הישראליות בוול סטריט: טבע ממשיכה להיסחר במגמה חיובית בעקבות פרסום דו"חותיה הרבעוניים ביום רביעי.

אורבוטק דיווחה על צמיחה של 34% בהכנסות ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ורשמה רווח נקי למניה גבוה פי שלושה לעומת הרבעון המקביל.

סימטרון דיווחה על מעבר לרווח תפעולי ברבעון הראשון של השנה על רקע צמיחה של 12% בהכנסותיה. חברת התוכנה גם הודיעה על חלוקת דיבידנד בראשונה זה 12 שנים.

אורמת טכנולוגיות , שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי, הודיעה כי זכתה בחוזה של 20 מיליון דולר להקמת תחנת כוח גיאותרמית בניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully