וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגר בירידות, נאסד"ק ירד ב-1.2%

נמרוד הלפרן

13.5.2011 / 23:56

על רקע שובן של החששות ממשבר החוב האירופי, נרשמו ירידות בבורסה האמריקאית. דאו ג'ונס מחק את העליות מהשבוע האחרון, אגרות החוב הממשלתיות בשפל מראשית 2011

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית ומדד דאו ג'ונס מחק את העליות של השבוע על רקע חשש מהחרפה במשבר החוב באירופה ובפרט ביוון, ועל רקע חשש מהתגברות האינפלציה בארה"ב. מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות בעקבות דו"חות מאכזבים של חברת התוכנה CA ועל רקע הודעתה המפתיעה של יאהו על העברת הבעלות על חטיבת התשלומים המקוונים של עליבאבא הסינית.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ומחק בתוך כך את העליות של השבוע; מדד S&P 500 נסוג ב-0.8%; מדד נאסד"ק איבד 1.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.19%, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 3.13% - רמתה הנמוכה ביותר מאז ה-7 בדצמבר.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של מדינות גוש היורו צמח ב-0.8% ברבעון הראשון של השנה, מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו צמיחה של 0.6%. כלכלת גוש היורו צמחה ב-2.5% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2010 - מעל לתחזיות לצמיחה של 2.2%.

ביטחון הצרכנים בארה"ב עלה החודש בשיעור חד מהצפוי לאחר שאופטימיות לגבי מצב שוק התעסוקה האפילה בהשפעתה על התייקרות מחירי המזון והבנזין. מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה החודש לרמה של 72.4 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר - לעומת 69.8 נקודות באפריל. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 70 נקודות. מדד בטחון הצרכנים רחוק כעת בפחות מארבע נקודות מרמתו ערב המיתון האחרון בארה"ב, אז היה המדד ברמה של 76.1 נקודות.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה בחודש אפריל ב-0.4% לאחר עלייה של 0.5% במארס, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. בהשוואה לחודש אפריל 2010 עלה המדד ב-3.2% - העלייה החדה ביותר מאז אוקטובר 2008. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה כצפוי באפריל ב-0.2% לעומת החודש הקודם. מדד הליבה עלה ב-1.3% לעומת חודש אפריל 2010 - העלייה החדה ביותר זה 14 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully