וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקהילת העסקים מודאגים מהמדינה הפלסטינית

צבי זרחיה

14.5.2011 / 19:05

אנשי עסקים מזהירים: ההכרה במדינה פלסטינית תוביל לסנקציות כלכליות. עידן עופר: "הפגיעה הכלכלית בעקבות החרם והסנקציות תורגש על ידי כל משפחה בישראל"

כ- 80 אנשי עסקים ובכירי המשק התכנסו ביום חמישי האחרון לקראת ההכרזה הצפויה על הכרה במדינה פלסטינית בספטמבר 2011. בין אנשי העסקים שהגיעו למפגש: עידן עופר, יוסי מימן, אלי אליעזרא, אודי אנג'ל, אהרון פוגל, אבנר סטפק, ליאון רקנאטי ואחרים. אנשי העסקים התכנסו לפגישת חירום סגורה, לדון בהיבטים הכלכליים של המהלכים והמדיניים לקראת ההכרזה הצפויה על הכרה במדינה פלסטינית.

המפגש נערך בחסות "ישראל יוזמת" והוצגה בו יוזמת השלום הישראלית החדשה. כמו כן, נדונו הדרכים השונות כיצד על הקהילה העסקית בישראל להתמודד עם הקיפאון המדיני.

בפגישה, שנערכה בבית פרטי בשדה ורבוג, הביעו הנוכחים חרדה מפני ההשלכות הכלכליות של מהלך חד צדדי של הכרה במדינה פלסטינית באו"ם בספטמבר הקרוב.

בפגישה נחשף לראשונה, כי נודע לעידן עופר מבכירים בפדרציית איגוד העובדים הבינ"ל על כך שבכירים בהסתדרות פועלים בימים אלה נגד גל של מהלכים של ועדי עובדים מכל רחבי העולם הקוראים להחרים את ישראל ולהפסיק את שיתוף הפעולה עם ועדי העובדים בארץ, כולל פריקת אוניות הנושאות סחורה מישראל.

עידן עופר אמר כי "העסקים הגלובליים מספקים לנו אמצעי חישה מוגברים ובחודשים האחרונים אנחנו חשים בסימנים של שחיקה משמעותית בלגיטימציה של מדינת ישראל. אם בעבר קהילת אנשי העסקים נטתה להימנע מנקיטת עמדה ביחס לתהליך המדיני, הרי שהמצב כיום מחייב אותנו לפעול להגנה על הכלכלה הישראלית. בעידן שבו היצוא מהווה כמעט 50% מהתמ"ג, פגיעה במעמדה הבינ"ל של ישראל תעמיד בסכנה מיידית כמות משמעותית של משרות ומשקי בית בישראל.

"הפגיעה הכלכלית בעקבות החרם והסנקציות תורגש על ידי כל משפחה בישראל. עשירונים עליונים, בני מעמד בינוני, ובראש ובראשונה שכבות המצוקה. הנזקים לא יפסחו על איש. מתוך תחושה של אחריות לאומית לעובדינו ולחוסן החברתי בישראל, עלינו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לקרוא לממשלת ישראל ליזום תהליך מדיני שיימנע כל אפשרות להטלת חרם על ישראל".

"יתחיל תהליך דרמטי וכואב של דרום אפרקניזציה של מדינת ישראל"

דני גילרמן, שהיה שגריר ישראל באו"ם ולשעבר נשיא איגוד לשכות המסחר, התריע כי :"בבוקר למחרת ההכרזה הצפויה על הכרה במדינה פלסטינית יתחיל תהליך דרמטי וכואב של דרום אפרקניזציה של מדינת ישראל. השקט הכלכלי השורר כיום בישראל מדומה, וסביר מאוד שהוא יתפוצץ מיד לאחר ההכרזה באו"ם. אני ממשיך גם היום לקבל מסרים מגורמים פלסטינים בכירים על כך שהצד הפלסטיני מעדיף הסכם שלום, על פני כל מהלך חד צדדי; ולכן על ראש הממשלה ליזום מהלך מדיני אמיתי שיאפשר זאת, ויימנע קטסטרופה מבחינת ישראל".

"ישראל יוזמת" הינה קבוצה של למעלה מ-70 בכירים ישראליים מתחומי כלכלה, ביטחון, דיפלומטיה, אקדמיה חינוך ותקשורת. הקבוצה הציגה את יוזמת השלום הישראלית כמתווה עקרונות להסדרי הקבע. לאור הקיפאון המדיני המתמשך השנים האחרונות, ובמיוחד לנוכח האירועים הדרמטיים שמתרחשים באזור והשלכותיהם על מדינת ישראל, חברי הקבוצה קוראים לממשלת ישראל לקבל החלטה אמיצה ולקחת יוזמה, במטרה לקדם הסדר שלום אזורי במזרח התיכון ויחסים נורמאליים עם העולם הערבי והמוסלמי, כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית, ואת בטחונה ושגשוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully