וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתגייס להגדלת תפוקת הנפט

14.5.2011 / 20:45

בעקבות העלייה במחירי הדלק: אובמה הבטיח לפעול להגדלת תפוקת הנפט של ארה"ב. הנשיא הודיע כי יאריך את חוזי הקידוח הקיימים באלסקה ובמפרץ מקסיקו בעקבות הזעם הציבורי

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום (שבת) כי הממשל יפעל להגדלת תפוקת הנפט של ארה"ב, באמצעות הגברת הקידוח באלסקה והארכת חוזי הקידוח הקיימים במדינה ובמפרץ מקסיקו, לאחר שהזעם הציבורי בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק פגע בשיעור התמיכה הציבורית בנשיא.

בנאום הרדיו והאינטרנט השבועי שלו לאומה האמריקאית, הוסיף אובמה כי הצעדים יסייעו לארה"ב להפחית את תלותה ביבוא נפט בטווח הארוך, אך הודה גם כי הם לא יסייעו להפחית באופן מיידי את מחיר הבנזין בארה"ב, שעלה במדינות מסוימות ליותר מ-4 דולר לגלון.

"ללא כל ספק, אחת מהבעיות הגדולות ביותר של החודשים האחרונים היתה העלייה במחירי הדלק", אמר הנשיא, בנאומו השבועי הרביעי ברצף בו עסק בנושאים הקשורים למדיניות האנרגיה של ארה"ב. הכרזתו של אובמה הגיעה לאחר שבית הנבחרים, הנמצא תחת שליטה רפובליקנית, העביר שלוש הצעות חוק - שתיים מהן השבוע - להרחבת והאצת קידוחי הנפט והגז התת ימיים בארה"ב.

חברי הקונגרס הרפובליקנים טענו גם הם כי הצעותיהם נועדו להפחית את מחיר הדלק, אך הודו כי אין להם פיתרון לעלייה הנוכחית במחירים. הבית הלבן הודיע כי הוא מתנגד להצעות החוק, שאינן צפויות לעבור בסנאט, הנמצא תחת שליטה דמוקרטית, בטענה כי יובילו לירידה ברמת הבטיחות ויפגעו בסביבה. עם זאת, בעקבות הצעות החוק אמר אובמה כי יאריך את כל חוזי הקידוח שהוקפאו בשנה שעברה לאחר דליפת הנפט של BP במפרץ מקסיקו, ובכך יאפשר לחברות להיערך טוב יותר לחידוש הקידוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully