וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידוח "לוויתן 2" יתעכב ויוזז בשל תקלה טכנית

ליאור זנו

14.5.2011 / 22:10

הקידוח יוזז כקילומטר וחצי. גורם ב"לוויתן": "המשמעות היחידה היא דחייה של חודש-חודש וחצי בלו"ז. אנחנו מעריכים שהביטוח יכסה את העלות הנוספת"

צוותה של אסדת PRIDE, המבצעת את קידוח הגז הטבעי "לוויתן 2", נתקל בסוף השבוע האחרון בכיס מים, כמה מאות מטרים מעל שכבת המטרה של הקידוח. בשל כך, הופסק כעת הקידוח והוא יתחיל מחדש בימים הקרובים, כקילומטר ממקום הקידוח הנוכחי.

"במהלך הקידוח נתקלנו בכיס מים, שזרק לחץ של מים אל תוך צינור הקידוח" סיפר הערב (שבת) גורם בשותפות לוויתן על התקלה. "בדרך כלל אפשר להשתלט על תקלה מסוג זה על ידי דחיסת בוץ, אך אנחנו מתכננים בעתיד להפוך את הקידוח לקידוח הפקה שישמש אותנו בעשרות השנים הקרובות, ועל כן החלטנו שעדיף להעתיקו ממקומו כבר עכשיו".

הגורם הוסיף כי "כרגע המשמעות היחידה היא דחיה של חודש-חודש וחצי בלוח הזמנים של הקידוח, ולמעשה נאצץ להמתין לקבלת התשובה לשאלה אותה אמור לקבוע 'לוויתן 2' - האם נמצאים יותר מ-16 TCF גז טבעי במבנה "לוויתן". עד עכשיו הוצאנו כ-40 מיליון דולר על 'לוויתן 2' ואנחנו מעריכים כי הביטוח שלנו יכסה את העלות העודפת. עדיין לא ביצענו את כל הניתוחים הכלכליים הדרושים, אבל אני מעריך שתוך שלושה חודשים קידוח 'לוויתן2' החדש צפוי להסתיים.

במבנה "לוויתן", אשר בו שותפות נובל אנרג'י האמרקיאית, דלק קידוחים, אבנר ורציו בוצעו בחודשים האחרונים שני קידוחי אקספלורציה (היתכנות) – לוויתן1 ולוויתן 2, כאשר בקידוח הראשון בוצעה בדיקה של השכבה הראשונה, שכבת הגז, והוכרז על תגלית גז טבעי בהיקף של 16 TCF (טריליון רגל מעוקבת) בדצמבר האחרון. בשתי השכבות העמוקות יותר קיימות הסתברויות נמוכות, של 17% ו-8% להמצאות נפט.

לפני כחודש הפסיקו השותפות בלוויתן את קידוח "לוויתן1" בשל תקלה בצינור, והעבירו את האסדה שביצעה אותו - SEDCO - לתחילת ביצוע קידוח תמר. בשיחת ועידה שקיימה נובל אנרג'י לפני כשבועיים ציינה את תוכניותיה להעביר את האסדה PRIDE המבצעת כעת את "לוויתן 2" לקידוח השכבות העמוקות ב"לוויתן1" לאחר סיומו - לא לפני יולי השנה. כעת נראה כי מדובר בדחייה נוספת.

על פי הערכות, קידוח לוויתן1 הגיע למטרת הנפט הראשונה בעומק של כ-5,800 מטר ויותר, אך נובל טרם עידכנה לגבי ממצאי הבדיקות שנערכו להימצאות נפט בשכבה. חידוש החיפוש אחר נפט בשכבות העמוקות בלוויתן1 יחל לכל המוקדם במהלך הרבעון השלישי של 2011. לשלושת חודשי העבודה הצפויים בקידוח האימות לוויתן 2 יש להוסיף כחודש נוסף של מבחני הפקה אופציונאליים.

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים אמר בעקבות החדשות כי "מאחר שכנראה עדיין לא הגיע הציוד הדרוש להמשך קידוח מטרת הנפט בלוויתן1, אזי קודם יחזרו שוב על לוויתן 2 ולאחריו יחזרו ללוויתן1. בסה"כ התקלה בלוויתן2 מאכזבת ובמיוחד לאחר עצירת הקידוח הקודם, אך זהו ארוע לא משמעותי המשפיע בעיקר על לוח הזמנים ומותח את המשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully