וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: סבסוד משכנתאות לא יוזיל הדירות

ואדים סבידרסקי ושלי אפלברג

15.5.2011 / 13:06

בכנס אופנהיימר שנערך בתל אביב, טען מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, כי סבסוד משכנתאות דומה להקטנת הריבית - מהלך שהוביל לעליית מחירי הנדל"ן. "זה יעזור רק לקבלנים לא לציבור"

משרד האוצר דוחה את דרישת ש"ס לסבסוד משכנתאות. מנכ"ל המשרד, חיים שני, אמר הבוקר בכנס אופנהיימר במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב כי "את כולם מדאיג תחום הנדל"ן, ואנו מודעים לכך שיש הרבה מה לעשות. עם זאת, סבסוד משכנתאות יעזור לקבלנים, אך לא לציבור הרחב".

"לפי סקר שביצענו לבדיקת השפעת הריבית הנמוכה בישראל על מגזר הנדל"ן תרומת הריבית הנמוכה לעליית מחירי הנלד"ן היתה 53%. סבסוד המשכנתאות זה מהלך דומה לריבית נמוכה בשוק. זה יהיה הפוך מהיעדים שהצבנו לעצמנו".

"תחזית הצמיחה ב-2011 היתה 3.8%, וב-2012 אנו צופים 4% צמיחה. ב-2012 אנו צופים גירעון של 2% בתקציב. האבטלה נכון להיום עומדת על ב- 6% כפי שצפינו. זהו מספר מכובד גם בהשוואה לארצות המערב. אמנם תחזיות העבר אינן אינדיקציה לשנים הקרובות. אך אנו מנסים לראות איך ישראל תוכל להתקדם בפן הכלכלי והתרבותי".

"לקראת שנת 2012, בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל יכולנו לבנות תוכנית עבודה לשנתיים. בעקבות המשבר אנו נמצאים היום בתחרות בין לאומית בה מדינות מנסות למצב את עצמם מחדש בשביל לקדם עצמן למצב יותר טוב לעומת מדינות אחרות בעולם. אנו רואים כי מדינת ישראל אינה במצב של משבר".

רפורמה בשירות הציבורי

מנכ"ל משרד האוצר הוסיף כי "אנחנו שמים את הפוקוס על שלושה תחומים אותם אנו מעוניינים לקדם: תעשיית ההייטק, כולל תחומי הפארמה והביו וקלינטק, כולן יחד מהוות כ-40% מהייצור הישראלי. הנושא השני הוא ההשכלה הגבוהה - מחד אחוז מחזיקי התואר השני במדינת ישראל הוא מהגבוהים בעולם, מאידך הדאגה העיקרית שלנו כרגע כי במגזרים מסוימים יש זליגת מוחות החוצה מהמדינה ואנו מנסים למנוע זאת באמצעות תוכניות חדשות בנושא.התעשייה המסורתית ותעשיית ההיי-טק נהנות כיום מעידודי מס ותמריצים להשקעה בהון אנושי, והכל למען קידום הכלכלה בישראל".

"כחלק מהסעיפים של תוכנית יתרון יחסי ראינו חולשה בעובדה שיש חיסרון במורים אשר מלמדים את מקצועות הליבה. אנו צופים מחסור של מאות מורים בתחום לכן נבנתה תוכנית בה העובדים הפורשים המחפשים קריירה שנייה יחזרו למסלול העבודה במשרד החינוך".

"כמו כן, משרד האוצר הגדיר רפורמה משמעותית בנציבות שירות המדינה. 57 אלף עובדים אמורים לתת את השירות הכי טוב. אנו יודעים שיש פער בין מנהלים במגזר הציבורי למגזר הפרטי, אך אנו יכולים לנהל את השירות הציבורי יותר טוב, ולכן הגדרנו רפורמה אשר תוכל לקדם את ישראל בנושא כואב זה. אנו מקווים למצוא את המנהיגות שתוכל לקחת את השינויים הנדרשים בתחום זה. כרגע, למצער, מדינת ישראל מדורגת מול מדינות העולם במקום מאוד נמוך אך עובדה זאת אינה מייאשת אותנו".

הכנס השנתי של בית ההשקעות אופנהיימר מפגיש את החברות המובילות בטכנולוגיה ובמדעי החיים עם אנליסטים, משקיעים ופעילים בשוק. בפתיחת היום נאמו נציגי בית ההשקעות, ביניהם אביבית מנת-קליל והראל גילון, מנכ"לים משותפים בנציגות ישראלית, בריאן בלסקי, אסטרטג השקעות ראשי וכריס קוטובסקי, אנליסט ראשי של החברות הגדולות והבנקים. בהמשך היום, צפויים לדבר נציגי טבע, נייס, אלווריון, טאואר ואורמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully