וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי יום הנכבה שולחים את ת"א לירידות

יעל פטר

15.5.2011 / 14:37

אירועי יום הנכבה ובמרכזם אירוע הירי על גבול סוריה הובילו את מדד ת"א 25 לירידה של 1.7% מדד הבנקים איבד 2.3% מערכו ומדד הנדל"ן נחלש ב-2.1%

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסת תל אביב מתנהל בירידות על רקע פיגועים בשני מוקדים בארץ בשל יום הנכבה. ת”א 25 יורד ב-1.7%, ומדד ת"א 100 נחלש ב-1.5%. מדד הבנקים מאבד 2.3% ומדד מניות הנדל"ן יורד ב-2.1%.

בורסות וול סטריט נחתמו בסוף השבוע במגמה שלילית על רקע החשש מהחרפה במשבר החוב באירופה ובפרט ביוון וכן על רקע חשש מהתגברות האינפלציה בארה"ב. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, נאסד"ק איבד 1.2% ו- S&P 500 נסוג ב-0.8%.

בגזרה המקומית

ערביי ישראל חוגגים היום את יום הנכבה המציין את עזיבתם או גירושם של ערביי ישראל במלחמת העצמאות. על רקע זאת, התרחש פיגוע טרור בתל אביב במהלכו נהג משאית השתולל, התנגש ודרס אנשים. פיגוע נוסף התרחש במג'דל שאמס במהלכו נורו עשרות אנשים, וככל הנראה ישנם גם הרוגים.

בגזרת המקרו העולמית, האיחוד האירופי הזהיר כי נטל החובות של יוון, אירלנד ופורטוגל צפוי להיות גדול באופן ניכר משהוערך עד כה, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי. אולה רן, נציב האיחוד האירופי למדיניות מוניטרית, אמר היום כי ממשלת יוון נדרשת לקצץ את הוצאותיה בשיעור חד אף יותר משהוערך בתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי ליוון. רן הוסיף כי המצב של יוון "חמור ביותר", אולם לא אמר במפורש כי יוון תהיה זקוקה לחבילת חילוץ נוספת, בנוסף להלוואות החירום בסך 110 מיליארד יורו (156 מיליארד דולר) שקיבלה לפני שנה.

בסוף השבוע אמרו כלכלני close לאומי נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני בנק לאומי בסקירה השבועית כי "עונת הדו"חות הכספיים צפויה להיות טובה, על רקע נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק המקומי. בהתחשב בכך וברמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי, נראה כי בהסתכלות ארוכת טווח תתחדש המגמה החיובית, במידה והסביבה הגיאופוליטית תתייצב".

כלכלני בנק הפועלים סוברים כי "אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי, וממשיכים בהמלצתנו להחזיק בחשיפה מנייתית מלאה, בהתאם למידת שנאת הסיכון של הלקוח. ההשקעה צריכה להיעשות באופן סלקטיבי - כלומר בחירתן של מניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, כשההעדפה היא לחברות המוטות למשק המקומי שיהנה מהתאוששות המקומית, מהשיפור בשוק העבודה ומשערי מ"ח נוחים ליבוא".

מניות בולטות

חברת טבע , ממשיכה בתנופתה בשוק הגנרי הגרמני. לאחר שצימצמה ברבעון הראשון של 2011 ב-5.5% את הפער בנתח השוק ביחס לסנדוז מקבוצת נוברטיס, החברה המובילה בגרמניה, זכתה טבע בנתח הגדול ביותר (27.1%) במכרז לרכישת 560 תרופות שקיימה AOK, קופת החולים הגדולה בגרמניה. המכרז הוא לרכישת תרופות בשנתיים הקרובות בשבעה מחוזות וייכנס לתוקפו ב-1 ביוני 2011.

לאחר כמה דחיות התכנס שוב ביום רביעי האחרון הדירקטוריון של מבטח שמיר , כדי לדון במכירת אחזקות הקבוצה בתנובה לקבוצת משקיעים בראשות לאומי פרטנרס. לפי דיווח של מבטח לבורסה דירקטוריון החברה החליט למנות ועדה שתורכב בין היתר מדירקטורים חיצוניים של החברה כדי לבדוק אם התמורה בגין מכירת האחזקה ללאומי פרטנרס ושותיה הוגנת.

בגזרת המניות, חברת אורמת טכנולוגיות , שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי, חתמה על הסכם עם חברת Tasman Norse Skog להספקת תחנת כח גיאותרמית בשדה Kawerau בניו זילנד תמורת 20 מיליון דולר. אורמת תספק את ההזמנה בתוך 13 חודשים. ההזמנה, שתגדיל את צבר ההזמנות של החברה ל-104 מיליון דולר, מבססת את הערכת מנכ"ל אורמת טכנולוגיות יורם ברוניצקי, לפיה פעילותה של החברה בתחום של ייצור ציוד והקמה של תחנות כח גיאותרמיות עבור אחרים תמשיך לגדול בעקבות גידול בביקושים במערב אירופה ובאסיה.

בית ההשקעות דש איפקס מאותת כי לא יפעל בשני ראשים בתחום תעודות הסל. בית ההשקעות מינה באחרונה ליו"ר חברת תעודות הסל אינדקס את אייל סגל, המשמש גם כמנכ"ל משותף בתכלית, חברת תעודות הסל השנייה בגודלה בישראל. סגל החליף את יוחנן הרשקוביץ, שמכהן בתפקיד מאמצע 2007. הרשקוביץ היה מינוי של אייל בקשי, בעל השליטה הקודם באינדקס. לאחר שבתחילת השנה רכש דש איפקס את מלוא מניות אינדקס, הוחלף היו"ר.

מיקי נפתלי, מנכ"ל ונשיא שלאלעד גרופ , זרוע הנדל"ן הפרטית של תשובה (הנקראת על שמו של בנו, אלעד), סיכם עם תשובה על סיום תפקידו בקבוצה. ההתפטרות תיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, כשיימצא מנכ"ל חדש לקבוצה. החברה היא זרוע הנדל"ן הפרטית הבינלאומית של תשובה, והיא פועלת בעיקר בצפון אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully