וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול קנסות היציאה בסלולר: התחרות נגמרה?

רותי לוי

15.5.2011 / 15:41

רבות מהחבילות הזולות שהציעו חברות הסלולר בעקבות ביטול קנסות היציאה הורדו מהמדפים. בסלקום ופלאפון עליית המחירים קטנה יחסית, בפרטנר עלו המחירים בכ-3%

ב-1 בפברואר בוטלו קנסות היציאה וחברות הסלולר החלו במלחמה על הצרכן. למשך כמה שבועות קצרים בחודש מארס הציפו מחירים אטרקטיביים את המדפים של חברות הסלולר, בעיקר ללקוחות הכבדים. אך גם לקוחות ממוצעים שהורגלו בחשבוניות של כמה מאות שקלים קפצו על ההצעות אשר הציעו מספר דקות דמיוני (1,200-1,300 דקות) בעבור תשלום של 209 שקל לחודש.

עם זאת, בדיקות TheMarker בשיתוף אתר כמהזה להשוואת מחירי תקשורת בישראל בחודש אפריל העלו כי החבילות הזולות הורדו מהמדפים. חברות הסלולר הגדילו את החבילות שהן משווקות ללקוחות, בהרבה מקרים בלי פרופורציה לביקוש האמיתי של הלקוחות, ובמקביל העלו את המחירים של החבילות.

בפרטנר ככל הנראה דבקו במדיניות של העלאת מחירים בהתאם להתקדמות הלוח הקלנדרי. החבילה שהוצעה ב-209 שקל בחודש מארס, התייקרה ל-298 שקל בחודש אפריל והפכה ל-306 שקל בחודש מאי.

"נראה שבכל שיחה למוקד השירות החבילות משתנות ומתייקרות", אומרת ליאת נחום, מנהלת תוכן מאתר כמהזה אשר ביצעה את הבדיקה. במוקד המכירות של פרטנר נדמה שהנציגים אימצו משפט קבוע לפיו: 'כולם מעלים תעריפים יחד'".

אלא שהפעם לא כולם העלו תעריפים יחד. סלקום ופלאפון אמנם שינו את ההצעות שלהן בעבור משתמשים כבדים אך המחירים נותרו דומים לבדיקה הקודמת. בפרטנר לעומת זאת חווים הלקוחות עלייה נוספת של 3%, זאת בעבור הרעה בתנאי החבילה: הפחתה של 3,500 דקות בתוך הרשת וצמצום חבילת הגלישה במחצית - מ-2 ג'יגה ל-1 ג'יגה.

הטבות ניוד - רק עם מכשיר חדש

החבילה שהציעה פרטנר באותם ימי חסד של תחרות נקראה "אקסטרה 1,300" - היו בה 1,300 דקות ו-1,300 הודעות טקסט במחיר של 209 שקל לחודש, ובמקרה שהייתם מעוניינים להוסיף חבילת גלישה בנפח 1 ג'יגה נדרשתם לשלם סכום כולל של 287 שקל. אך בדיוק כמו המתחרות, פרטנר קיפלה את החבילה הזאת וכאשר התקשרנו בחודש אפריל לבקש חבילה למשתמש כבד והתעקשנו להישאר עם המוטורולה הישן שלנו, נציגת מוקד השירות בישרה לנו חד-משמעית שרכישה ללא מכשיר היא פשוט יקרה יותר.

החבילה שהוצעה לנו ללא מכשיר תומחרה ב-298 שקל. חבילת הגלישה המנופחת הכלולה בה (2 ג'יגה), שבוודאי אינה דרושה למוטורולה שלנו, היא חלק מהחבילה ואינה ניתנת לביטול, ואף שכך הנציגה לא יכלה להציע לנו אלטרנטיבה. "זוהי ההצעה האטרקטיבית ביותר להרגלי השימוש שלך גם אם אין לך מה לעשות עם חבילת הגלישה", קבעה נציגת פרטנר. המעניין הוא כי אם נבחר לקבל אייפון במתנה במודל "חיוב-זיכוי" ל-36 חודשים, נזכה גם להטבות ניוד שונות שיוזילו את החבילה ל-250 שקל. הדבר לא השתנה בחודש מאי. החבילה, כאמור, התייקרה ב-11 שקל בתמורה לצמצום בנפח הדקות ונפח הגלישה.

פרטנר מתנה הטבות ניוד ברכישת מכשיר חדש, בין אם בחברה או מגורם חיצוני במסגרת "חוק ניתוק זיקה". הלקוח הממוצע מתפתה לשלם תשלום חודשי נמוך יותר ולקבל מכשיר במודל חיוב-זיכוי אך אינו מבין שעצם רכישת המכשיר כובלת אותו ל-36 חודשים בחברה.

בכל נקודת זמן אחרת שיבחר לצאת מהחברה העסקה תתברר כלא משתלמת ולו רק מפאת הפרשי המחירים הגבוהים בין מחירי המכשירים בחברות הסלולר לבין מחירם בשוק החופשי. כך לדוגמא, לקוח שירכוש את מכשיר הסמסונג גלקסי S הפופולארי בחברת פרטנר יתחייב לעסקת תשלומים בשווי כולל של 4,248 שקל.

מדי חודש בחודשו ולמשך 36 חודשים ישלם הלקוח 118 שקל. חברת פרטנר תעניק לו זיכוי מלא בהסתמך על כך שהיקף השימושים החודשי שלו הינו 299 שקל ומעלה. נניח שהלקוח הזה ירצה לסיים את התקשרותו עם החברה כעבור 18 חודשים. יתרת התשלומים בכרטיס האשראי שלו תהיה בשווי מחצית המכשיר: 2,124 שקל. עלות מכשיר הגלקסי S בחנויות אתר זאפ נעה בין 1,847-2,132.

כלומר, הלקוח נותר 18 חודשים בחברה, הקפיד לייצר חשבונית חודשית של 299 שקל על מנת להיות זכאי לזיכוי רק בכדי שבמעמד היציאה הוא ייאלץ לשלם סכום הדומה לרכישת מכשיר חדש לגמרי בשוק החופשי.

מחברת פרטנר נמסר בתגובה כי: "מדובר במבצעים נקודתיים, המוגבלים בזמן, אשר הסתיימו. פרטנר מציעה כל העת תוכניות חדשות הכוללות תמהיל מגוון לפי הדרישה והצורך של הלקוחות ומובילה את השוק עם ההצעות המשתלמות ביותר. חשוב להזכיר כי לקוחות orange יכולים ליהנות מהחזר מלא, בכל מכשירי הסמארטפונים כבר החל מרמת שימוש חודשית של 129 שקל בלבד, הנמוכה משמעותית מרמת השימוש הממוצעת, כמו גם משירותי אחריות ותחזוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully