וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע אירועי הנכבה: המסחר בת"א ננעל בירידות

יעל פטר

15.5.2011 / 16:52

נוכח אירועי הנכבה ברחבי הארץ, מדד הבנקים ירד ב-1.8%, ומדד ת"א 25 נחלש ב-1%. טבע הוסיפה 1.5% לערכה על רקע ההתרחבות בגרמניה, ורשת טמבור עלתה ב-2% על רקע הדו"חות הכספיים

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסת תל אביב התנהל בירידות שערים על רקע האירועים האלימים ברחבי הבארץ בשל יום הנכבה.ת"א 25 נחתם בירידה של 1% לרמה של 1,277 נקודות, ומדד ת"א 100 נחלש אף הוא ב-1% לרמה של 1,162 נקודות. מדד הבנקים איבד 1.8% ומדד מניות הנדל"ן נחתם בירידה של 2.1%.

בורסות וול סטריט נחתמו בסוף השבוע במגמה שלילית על רקע החשש מהחרפה במשבר החוב באירופה וביוון בפרט, וכן על רקע החשש מהתגברות האינפלציה בארה"ב. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.8%, נאסד"ק איבד 1.2% ו-S&P 500 נסוג ב-0.8%.

בגזרה המקומית, ערביי ישראל מציינים היום את יום הנכבה המציין את עזיבתם או גירושם במלחמת העצמאות. על רקע זאת, התרחש פיגוע טרור בתל אביב במהלכו נהג משאית השתולל, התנגש במספר רכבים ובאוטובוס וכן ודרס אנשים. פיגוע נוסף התרחש במג'דל שאמס שבצפון.

בגזרת המקרו העולמית, האיחוד האירופי הזהיר כי נטל החובות של יוון, אירלנד ופורטוגל צפוי להיות גדול באופן ניכר משהוערך עד כה, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי. אולה רן, נציב האיחוד האירופי למדיניות מוניטרית, אמר היום כי ממשלת יוון נדרשת לקצץ את הוצאותיה בשיעור חד אף יותר משהוערך בתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי ליוון. רן הוסיף כי המצב של יוון "חמור ביותר", אולם לא אמר במפורש כי יוון תהיה זקוקה לחבילת חילוץ נוספת, בנוסף להלוואות החירום בסך 110 מיליארד יורו (156 מיליארד דולר) שקיבלה לפני שנה.

בבנקים נשארים אופטימים

בסוף השבוע אמרו כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית כי "עונת הדו"חות הכספיים צפויה להיות טובה, על רקע נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק המקומי. בהתחשב בכך וברמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי, נראה כי בהסתכלות ארוכת טווח תתחדש המגמה החיובית, במידה והסביבה הגיאופוליטית תתייצב".

ואילו כלכלני בנק פועלים סוברים כי "אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי, וממשיכים בהמלצתנו להחזיק בחשיפה מנייתית מלאה, בהתאם למידת שנאת הסיכון של הלקוח. ההשקעה צריכה להיעשות באופן סלקטיבי - כלומר בחירתן של מניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, כשההעדפה היא לחברות המוטות למשק המקומי שיהנה מהתאוששות המקומית, מהשיפור בשוק העבודה ומשערי מ"ח נוחים ליבוא".

חברת טבע ממשיכה בתנופתה בשוק הגנרי הגרמני. לאחר שצימצמה ברבעון הראשון של 2011 ב-5.5% את הפער בנתח השוק ביחס לסנדוז מקבוצת נוברטיס, החברה המובילה בגרמניה, זכתה טבע בנתח הגדול ביותר (27.1%) במכרז לרכישת 560 תרופות שקיימה AOK, קופת החולים הגדולה בגרמניה. המכרז הוא לרכישת תרופות בשנתיים הקרובות בשבעה מחוזות וייכנס לתוקפו ב-1 ביוני 2011.

לאחר כמה דחיות, התכנס היום שוב הדירקטוריון של מבטח שמיר, כדי לדון במכירת אחזקות הקבוצה בתנובה לקבוצת משקיעים בראשות לאומי פרטנרס. לפי דיווח של מבטח לבורסה דירקטוריון החברה החליט למנות ועדה שתורכב בין היתר מדירקטורים חיצוניים של החברה כדי לבדוק אם התמורה בגין מכירת האחזקה ללאומי פרטנרס ושותפותיה הוגנת.

נט'ויזן מדווחת על תוצאות חזקות לרבעון הראשון

רשת טמבור פירסמה היום את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2011. הכנסות החברה עלו ב-18.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועמדו על 191.6 מיליון שקל. ברווח התפעולי EBITDA נרשמה עלייה של 30.2%, והוא הסתכם ב-24.7 מיליון שקל. במקביל גדל הרווח התפעולי ב-22% ל-19.1 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בטמבור עלה ב-14.6% ל-11.1 מיליון שקל.

בית ההשקעות דש איפקס מאותת כי לא יפעל בשני ראשים בתחום תעודות הסל. בית ההשקעות מינה באחרונה ליו"ר חברת תעודות הסל אינדקס את אייל סגל, המשמש גם כמנכ"ל משותף בתכלית, חברת תעודות הסל השנייה בגודלה בישראל. סגל החליף את יוחנן הרשקוביץ, שמכהן בתפקיד מאמצע 2007. הרשקוביץ היה מינוי של אייל בקשי, בעל השליטה הקודם באינדקס. לאחר שבתחילת השנה רכש דש איפקס את מלוא מניות אינדקס, הוחלף היו"ר.

מיקי נפתלי, מנכ"ל ונשיא של אלעד גרופ, זרוע הנדל"ן הפרטית של תשובה (הנקראת על שמו של בנו, אלעד), סיכם עם תשובה על סיום תפקידו בקבוצה. ההתפטרות תיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, כשיימצא מנכ"ל חדש לקבוצה. החברה היא זרוע הנדל"ן הפרטית הבינלאומית של תשובה, והיא פועלת בעיקר בצפון אמריקה.

ספקית האינטרנט והשיחות הבין לאומיות מקבוצת אי די בי, חברת 013 נטויז'ן, מדווחת על תוצאות חזקות לרבעון הראשון של 2011. בתחום ההכנסות, נטוויז'ן צמחה ב-3% ברבעון הנוכחי ודיווחה על הכנסות של 324 מיליון שקל. הרווח התפעולי של נטוויז'ן זינק ב-31% לנתון של 38 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה גדל ב-27% לתוצאה של 25 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully