וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים דיור בר השגה בת"א? תנו הצהרת הון

רנית נחום-הלוי

15.5.2011 / 22:29

העירייה מתכננת לשווק עשרות דירות לצעירים בהנחות של עד 200 אלף שקל; צפויה לאשר הקריטריונים להנחות

בחודשים הקרובים מתכוונת עיריית תל אביב לקדם לפחות חמישה פרויקטים לדיור בר השגה בעיר. בין הפרויקטים נמנה פרויקט לבניית 69 דירות בשכונת גני שפירא בתל אביב, כש-45 מהדירות יוקצו לזוגות צעירים, לפי קריטריונים שנקבעו מראש, ובהנחה של כ-160 אלף שקל משווי הדירות - כך מעריכים בעירייה.

הנחות בסדרי גודל גבוהים יותר תעניק עיריית תל אביב לזכאים העונים על הקריטריונים בפרויקטים נוספים. כך, לדוגמא, יקודם פרויקט לדיור בר השגה בשוק העלייה בתל אביב. במסגרת פרויקט זה ייבנו 144 דירות, 30% מהן לדיור בר השגה, במתכונת של שכירות לפי מחיר של כ-4,000 שקל, כשהעירייה תעניק הטבה בהיקף של כ-1,000 שקל למשך 10 שנים. במידה והעירייה תעדיף למכור את הדירות הערכות הן כי הן ימכרו לזכאי דיור בר השגה בהנחה של כ-280 אלף שקל משווי השוק.

פרויקט נוסף שיקודם בעירייה הוא פרויקט לבניית 16 דירות ברחוב מיכאלנג'לו ביפו שייועדו לאוכלוסיה הערבית, שם ההנחה תהיה בשיעור של 160-200 אלף שקל. פרויקט נוסף יוקם ברחוב לוחמי גליפולי בשכונת יד אליהו, בו ייבנו כ-38 דירות, מהן כשליש לדיור בר השגה בהנחה של כ-200 אלף שקל. את כל המכרזים צפויה עיריית תל אביב להוציא על קרקעות שבבעלותה בחודשים הקרובים, ובחירת הזכאים תיעשה בהגרלה, תוך בדיקה שהם עומדים בתנאי הסף.

השבוע תאשר ישיבת הנהלת העיר קריטריונים לקביעת זכאות לדיור בר השגה בתל אביב-יפו. קריטריונים אלה כוללים בין היתר דרישה מהמועמד להצהיר על הון ונכסים - פירוט בדבר נכסי נדל"ן, מגרשים, חנויות וכן כלי רכב ופקדונות פיננסים. כמו כן, הקריטריונים מחייבים כי הזכאים יהיו תושבי תל אביב במשך חמש שנים ברציפות, ללא בעלות על דירה, ושגילו של אחד מבני הזוג לא יעלה על 45 במועד פרסום ההגרלה. תנאים נוספים יחייבו את הזכאים לעבוד בהכנסה חודשית שאינה עולה על השכר הממוצע למשק בית בעשירון השביעי - כ-14,405 שקל. קריטריון נוסף, גמיש יותר, מתייחס למשקי בית בהם ילד שגילו במועד ההגרלה לא עולה על 12.

בכוונת העיירייה לוודא את הפרטים שמסרו הזכאים, ואם אלה יתגלו ככוזבים, המועמד לא יוכל יותר להיכלל בהגרלה עירונית לדיור לצמיתות, ויאלץ להחזיר את ההטבה וכן לשלם קנסות, כשנגד המפרים תוגש תלונה למשטרה בגין קבלת דבר במרמה.

את הקריטריונים לדיור בר השגה קבעה ועדת המעקב שהוקמה לצורך העניין בראשות המשנה לראש העיר, ארנון גלעדי, בה שותפים צוות יועצים חיצוניים הכוללים את החוקרת ד"ר אמילי זילברמן מהמכון לחקר האזור בטכניון והכלכלן אהוד פסטרנק. הוועדה מונתה על ידי ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, במארס 2010, להמשך הטיפול בפתרונות לדיור בר השגה. הקריטריונים שקבעה העירייה יהיו זהים בכל הפרויקטים בעיר ולא יבוצע בהם שינוי אלא באישור מועצת העיר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully