וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע רוכשת את Taiyo היפנית ב-460 מיליון דולר

יורם גביזון

16.5.2011 / 8:31

טבע חתמה על הסכם לרכישת 57% ממניותיה של החברה הפרטית Taiyo, תמורת 460 מיליון דולרים במזומן. שלמה ינאי: "נגיע מוקדם מהמתוכנן ליעד מכירות של מיליארד דולר ביפן בשנת 2015"

חברת טבע ממשיכה במסע הרכש שלה בשוק הגנרי היפני. טבע חתמה על הסכם לרכישת 57% ממניותיה של החברה הפרטית Taiyo תמורת 460 מיליון דולר במזומן. ההסכם משקף שווי של 807 מיליון דולר למניותיה של החברה היפנית.

כחלק מהעסקה, תפרסם טבע הצעת רכש לשאר בעלי המניות. הרכישה מתבצעת על פי ערך חברה (מניות +חוב פיננסי נטו) של 1.3 מיליארד דולר. טבע צופה שהרכישה תגדיל את הרווח למניה בתוך 4 רבעונים מהשלמת העסקה על פי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב .

Taiyo היא החברה הגנרית השלישית בגודלה ביפן. מחזור המכירות שלה הסתכם ב-530 מיליון דולר ב-2010. החברה היפנית מחזיקה בסל מוצרים מהמגוונים והמקיפים בשוק הגנרי היפני. סל המוצרים של החברה כולל 550 תרופות גנריות בטווח רחב של מינונים ותחומי טיפול רפואיים.

אבן דרך חשובה

Taiyo מקיימת נוכחות חזקה בכל ערוצי ההפצה ביפן אולם במיוחד בבתי חולים הודות לסל המוצרים הרחב של בתחום התרופות בהזרקה. כוח השיווק והמכירות של החברה נתמך במערך ייצור מתקדם שפועל ב-2 אתרי ייצור בטכנולוגיות ייצור מתקדמות כולל מפעל לייצור מוצרים סטריליים.Taiyo מחזיקה גם בקבוצת מחקר ופיתוח ובצצות מתמחה בתהליכי הרישוי והרגולציה המקומיים.

שלמה ינאי, מנכ"ל טבע, אמר שהרכישה היא אבן דרך חשובה,
שתאפשר לחברה להגיע מוקדם מהמתוכנן ליעד מכירות של מיליארד דולר ביפן ב-2015.

ינאי אמר שצבר המוצרים הגנריים הגדול של Taiyo, הבנת השוק הטובה והידע המקצועי שלה בתחומי הפיתוח הייצור, הרגולציה והשיווק מקנים לה מעמד מוביל בשוק היפני והעריך ששילוב יכולותיה עם היכולות והיקף הפעילות של טבע יאפשרו להציע מגוון רחב יותר של תרופות גנריות ולבסס את המובילות של החברה הממוזגת בשוק היפני.

שוק התרופות היפני הוא השני בגודלו בעולם עם מחזור מכירות של 96 מיליארד דולר ב-2010 אולם שיעור החדירה הנמוך של תרופות גנריות בשוק זה (23% מסך המרשמים לעומת מעל 70% בארה"ב) הופך אותו לשוק גנרי מתעורר. הממשלה היפנית קבעה כיעד להגיע לשיעור חדירה של 30% עד 2012.

טבע צופה שהעסקה תושלם עד לסוף הרבעון השלישי של 2011. העסקה כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות של Taiyo וטבע מתכננת לממן אותה ממקורותיה הפנימיים ומחוב בנקאי. קודם לרכישה, היתה טבע החברה הגנרית החמישית בגודלה ביפן באמצעות המיזם המשותף Kowa-Teva שהוקם ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully