וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו תנאי התחרות לעיצוב השטרות החדשים

16.5.2011 / 10:32

בנק ישראל פירסם את תנאי הליך התחרות לעיצוב שטרות הכסף החדשים, עליהם יתנוססו בין השאר דיוקניהם של נתן אלתרמן ולאה גולדברג. הפרס הראשון לזוכה היצירתי ביותר- 150 אלף שקלים

בנק ישראל פירסם היום (שני) את תנאי ההליך התחרותי לעיצוב שטרות הכסף החדשים של מדינת ישראל. השטרות החדשים, שהדפסתם אושרה על ידי הממשלה בחודש שעבר, יחליפו את הסדרה הנוכחית משנת 1999.

ומי יכול להגיש מועמדות? אזרח או תושב ישראל, אשר הינו, בין השאר, בוגר לימודים גבוהים בתחום העיצוב הגרפי, וכן בעל ניסיון מוכח של עבודה בתחום. על המציעים להגיש עיצוב לשני צידי השטר של 100 שקלים, עליו תופיע תמונתה של המשוררת והוספרת לאה גולדברג – שניתן להוריד מאתר בנק ישראל. את ההצעות ניתן להגיש עד ה-17 ביולי. לשלושת המקומות הראשונים שייזכו בתחרות יוענק פרס, כאשר הפרס הראשון עומד על 150 אלף שקלים.

השטרות החדשים צפויים להיכנס למחזור תוך שנתיים עד שלוש. על השטר של 20 שקלים חדשים תופיע המשוררת רחל, ועל 50 שקלים חדשים יתנוסס דיוקנו של המשורר שאול טשרניחובסקי. על השטר של 100 שקלים תופיע, כאמור, המשוררת והסופרת, לאה גולדברג, ואילו על השטר של 200 שקלים יופיע המשורר נתן אלתרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully