וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה העלאת מס הדלק, אך מס ההכנסה לא יופחת

צבי זרחיה

16.5.2011 / 14:24

ועדת הכספים תפעל לביטול העלאת מס הבלו על הדלק החל מחודש מרץ 2012. בנוסף, אושר קיצוץ נרחב על סף 800 מיליון ש"ח, שיסבסד תוספת למערך הכבאות ולהפחתה במחירי התחבורה הציבורית

העלאת הבלו על הדלק ב-40 אגורות החל מינואר 2012 תבוטל. במקביל, תוקפא לשנה הפחתת מס ההכנסה בשנת 2012 למי שמשתכר מעל 21,240 שקלים בחודש. כמו כן, תוקפא לשנה גם הפחתת מס החברות מ-24% ל-23% שתוכננה על ידי האוצר - כך החליטה בצהריים ועדת הכספים בעקבות סיכום שאליו הגיע יו"ר הועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) עם הממונה על התקציבים באוצר אודי ניסן ומנהל רשות המסים יהודה נסרדישי.

העלאת הבלו על הדלק ב-40 אגורות אמורה היתה להגדיל את הכנסות המדינה בכ-1.5 מיליארד שקל בשנה. המהלכים להקפאת ההפחתה במס החברות ובמס ההכנסה תחסוך לאוצר סכום דומה

גפני אמר כי "ישראל נמצאת במקום מאוד גבוה במסים העקיפים ואנו עתידים לעלות בשיעורי המס אם תימשך המדיניות הזו. מצד שני, אנו נמצאים במסים הישירים במחצית התחתונה של ה-OECD ושיעור המס הישיר אמור לרדת. אנו נמצאם במתווה מאוד לא חברתי ועלינו לשנות זאת".

"כל מי שמתדלק מקלל את הממשלה"

גפני הוסיף כי הוא "מבין את ההיגיון הכלכלי שלפיו הפחתת מס מעודד הקמת מפעלים אבל יש לי תחושה שהגזמנו עם התהליך כי זה גורם סבל לאזרחים". גפני הדגיש כי "מחירי הדלק הפכו הזויים. המחיר הגבוה פוגע לא רק בבעלי רכב אלא גם במזון, ובמוצרי בסיס אחרים המושפעים מכך. מדיניות המיסוי של ישראל אומנם נכונה כלכלית אך היא אינה חברתית".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה כי "ועדת הכספים לא צריכה לאמץ את הגחמות של האוצר בכל הקשור הדלק". היא מתחה ביקורת על שוועדת השרים לחקיקה התנגדה שלשום להצעת החוק שהגישה להחלת פיקוח של ועדת הכספים על מחירי הדלק. ח''כ מירי רגב אמר ליו''ר הוועדה הרב ח''כ משה גפני : "טוב שאתה מתנה את הפחתת המסים הישירים בעצירת מחירי הדלק''.

רגב אמרה בדיון : "צריך להוריד את מחיר הבלו כדי שיישאר 2 שקלים כפי שהיה ב-10 השנים האחרונות, בהם עברנו אירועים ביטחוניים, והמדינה תוכל לעמוד בזה". עוד ציינה רגב כי ''לא יכול להיות ששר האוצר יעלה את המיסוי על הבלו בלי אישור וועדת הכספים". רגב אמרה בדיון "חייבים להוריד את המס על הבלו ובכלל את מחיר הדלק כי כל אזרח שממלא דלק כל יום - מקלל את הממשלה שלנו".

פרידה ישראל, הממונה על הכנסות המדינה ממסים, אמרה כי ישראל נמצאת במקום החמישי בנטל המס העקיף מכל מדינות ה-OECD.

במקביל, ועדת הכספים אישרה היום גם תוספת של 800 מיליון שקל למערך הכבאות והעורף, מימון של 300 מיליון שקל להפחתת מחירי הדלק והפחתת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. הכספים למימון הצעדים הללו יועברו מקיצוץ רוחבי בתקציב בסך של 1.5% בתקציב המדינה לשנת 2011 ולשנת 2012. תקציב החינוך יקוצץ השנה ברבע אחוז בלבד, ובשנה הבאה ב0.75% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully