וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיוון – להשקיע במניות חו"ל

צחי כהן

16.5.2011 / 15:04

מתחילת השנה הבורסה באחד העם מדשדשת, בעוד שבורסות חו"ל מפגינות ביצועים טובים יחסית. עו"ד צחי כהן ממליץ שלא לחשוש, ולהגדיל את ההשקעות בחו"ל על חשבון תל אביב, עד ל – 40%.

המדדים הבולטים בבורסה בת"א הפגינו מינואר 2011 ועד לעשירי באפריל ביצועים חלשים. לעומתם מרבית מדדי חו"ל המרכזיים השיגו תשואות יפות יחסית בהשוואה לת"א. בשנת 2010 המצב כזכור היה שונה מדדי ת"א 25 ות"א 100 עלו 14%-בעוד שמרבית מדדי חו"ל רשמו עליות צנועות של 5% עד 9% להוציא את הנאסד"ק שטיפס 16.7%.

התנופה במסחר בת"א נבלמה מתחילת השנה והיא פורחת בשווקי חו"ל. הבלימה מעוררת סימני שאלה בהתחשב בצמיחה היפה הצפויה בישראל שתגיע ב- 2011 ל- 4.5% עפ"י התחזיות. שיעור מכובד בהשוואה כלל עולמית. מנגד - חולשת הדולר והפגיעה ביצוא, המתח הביטחוני והגיאופוליטי במזרח התיכון, חשש משבירת הסכמי השכר ויחסי העבודה. ספיקות לגבי היקף ההוצאה הפרטית, חולשת הדולר, ממתנים את המסחר בבורסה.

צרפו לכך חששות מהמשך השמירה על רווחיות גבוהה בחברות התעשייה המובילות, בעיות ביטחון וגיאופוליטיקה, דיבורים יומיומיים על בועת נדל"ן שעלולה להשפיע במגזר הנדל"ן שהשמין בשנים הקודמות, והנה שלל הסברים לחולשה במדדי המניות באחד העם.

גם עליית האינפלציה וריבית בנק ישראל תרמו ללחץ שלילי על המניות. באווירה זו אנו שומעים יותר ויותר המלצות להשקעות במניות אטרקטיביות בבורסות בחו"ל. עיון בתקשורת בחודש האחרון מגלה ניתוחים על חברות: אוקסידנטל, וולס פארגו, הנוויל, פפסיקו, פייזר, אייס, קוקה קולה, סטארבקס, וולמארט, סיטי בנק ונוספות. דבר שמלמד על העניין הגובר בהשקעות בוול סטריט.

לא לפחד מהסחורות והדולר

הסימנים המתקבלים באחרונה מארה"ב מצביעים על התאוששות במרבית מגזרי הפעילות הכלכלית. האבטלה יורדת והמשק יוצר כמות משרות מכובדת, התפוקה התעשייתית צומחת, הצריכה הפרטית מצביעה על שיפור. מחירי הנדל"ן אמנם מבוששים להתאושש והדולר ממשיך להפגין חולשה מול נפט ששובר שיאים אבל כל אלה עדיין לא פוגעים במניות. המדיניות המוניטרית המרחיבה של הפדרל רזרב נמשכת ובריבית אפסית קיימת עדיפות להשקעה במניות במיוחד כשאלה מציגות רווחיות משתפרת על פי המאזנים שהתפרסמו עד כה.

אנליסטים ממליצים כיום להגיע לכ- 20% השקעה במניות בחו"ל עם דגש על הוול סטריט. נראה שמדובר בהמלצה שמרנית ובהתייחס לביצועי השווקים, עם ראיה ספציפית למשקיע ישראלי, סביר להגדיל את החשיפה לוול סטריט לשיעור של 40%. אפשר גם עד 50% לנועזים יותר. כמובן שהגידול צריך לבוא על חשבון ההשקעה במניות באחד העם.

מי שחושש מרכישת מניות בחו"ל במישרין בגלל עיכוב במידע על המניות עקב פערי שעות וזמינות מסחר ודיווח שוטף יכול לנהוג באיפוק ולרכוש תעודות סל על המדדים המובילים. מי שמוכן להגדיל את הסיכון ירכוש תעודת סל על מדדי המניות הקטנות (ראסל 2000) ועל מדדי מניות הטכנולוגיה על חשבון מניות הדאו ג'ונס הכבדות והגדולות.

משקיעים שרוצים להשיג תשואות יפות במהלך 2011 יואילו ויגלו עניין במתרחש בבורסות חו"ל. ת"א עשתה סיבוב יפה בשנים 2009 – 2010, עכשיו הגיע תורן של הבורסות שנחלצו לאיטם מהמשבר של 2007- 2008 להפגין ביצועים עודפים. הכיוון להשגת תשואות ברור כיום מבעבר – וול סטריט ואחיותיה על חשבון תל אביב.

עו"ד צחי כהן, הינו חבר בסגל המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, ומנהל היחידה ללימודי חוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully