וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב בעלי האייפדים זונחים את הספרים והעיתונים

יעל צורף

16.5.2011 / 16:06

מסקר חדש של חברת גרטנר עולה כי רוב בעלי האייפדים מעדיפים קריאה ממסך דגיטלי מאשר עיתונות כתובה או ספרים. יחד עם זאת, בקרב בעלי המחשבים הניידים קיימת עדיין העדפה לנייר המודפס

הזמן אותו מקדישים אנשים לקריאת במסכים דיגיטליים כמעט משתווה להיקף הזמן שמוקדש לקריאת ספרים מנייר - כך עולה ממחקר שפרסמה השבוע חברת גרטנר.

המובילים בהיקף הקריאה הדיגיטלית הם בעלי האייפדים של אפל - 52% מהם חושבים שקריאה ממסך דיגיטלי נוחה יותר מאשר מעיתון או ספר נייר. 42% מהם אומרים כי הקריאה בנייר או בטאבלט נוחה להם באותה המידה, ואילו רק 6% מבעלי האייפדים טוענים כי הקריאה מספרי או עיתוני נייר נוחה להם יותר.

נתונים אלו מעידים על כך שהנייר למעשה איבד את העדיפות שלו כמצע לקריאת חומרים עיתונאיים, מגזיניים או ספרותיים בקרב בעלי מכשירי אייפד. מדובר בשינוי משמעותי לעומת בעלי מחשבים ניידים רגילים - הללו עדיין מעדיפים לקרוא ספרות או עיתונות על גבי נייר מודפס. 47% מתוכם אומרים שקשה להם להתמיד בקריאה ממסך לפ-טופ, ושליש אומרים שהקריאה נוחה באותה המידה.

המבוגרים שומרים אמונים לנייר

המחקר נערך ברבעון הרביעי של 2010, בקרב כ-1600 בעלי אייפדים ומחשבים ניידים במדינות ארה"ב, אנגליה, סין, יפן, איטליה והודו.

עם זאת, למרות הממצאים, בראיונות אישיים שנערכו במסגרת הסקר הסבירו הנחקרים שמוצרי הנייר והדפוס הדיגיטלי אינם לגמרי תחליפיים מבחינתם. "יש שילוב מורכב יותר של צריכה משותפת של שני הסוגים", אומר ניק אינגלברכט, עורך המחקר. לדבריו, הבעיה המרכזית היא שגופי תקשורת מנסים למכור לצרכן את אותו המידע - בין אם בעיתון, במגזין או בספר - על גבי שני הסוגים של הפלטפורמות, ולא מציעים לו חומרים שונים.

באופן לא מפתיע, ככל שגיל הקוראים יורד, כך האהדה שלהם לקריאת חומרים ממסכים דיגיטליים עולה. קבוצת הגיל של 40-54 היא הקבוצה השומרת אמונים באופן המירבי למוצרי הנייר. בחלוקה בין המינים, גברים דיווחו על אהדה גבוהה יותר לקריאה דיגיטלית לעומת נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully