וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום מסחר תנודתי: ת"א נסגרה ביציבות

רם עוזרי

17.5.2011 / 17:22

ת"א 100 השיל 0.1%, וטאואר ירדה ב-2.6%. פלוריסטם זינקה ב-10% על רקע המלצה של אופנהיימר, ואפריקה ישראל קפצה ב-6%

אחרי יום מסחר תנודתי במיוחד, הבורסה בתל אביב סגרה את יום המסחר ביציבות. המסחר נפתח בירידות שערים של עד 0.4%, אולם התנהל במשך רוב היום דווקא בתחום הירוק. לקראת סגירת המסחר עברו המדדים המובילים לירידות קלות ובתום יום המסחר חזרו המדדים לרמות הפתיחה.

ת"א 25 סיים את יום המסחר ביציבות ברמה של 1288 הנקודות, ומדד ת"א 100 השיל 0.1% ונסגר ברמה של 1169 נקודות. מדד מניות הנדל"ן סיים בעלייה של 0.5%. מדד מניות הטכנולוגיה של ת"א נסגר בירידה של 1.6% לאחר ירידות של 1.6% בנאסד"ק ביום המסחר הקודם.

לקראת סגירות יום המסחר הורו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בבורסות ניו יורק על ירידות שערים קלות של עד 0.2%. זאת לאחר יום של ירידות על רקע הערכות כלכלנים כי הממשל האמריקאי והקונגרס יצליחו להגיע להסכם על העלאת תקרת החוב עד תחילת חודש אוגוסט - המועד האחרון שבו יוכל הממשל להימנע מלהגיע לחדלות פירעון.

בגזרת המקרו המקומית, על רקע המסחר עמדו נתוני הלמ"ס לפיהם קצב צמיחת התוצר ברבעון הראשון של שנת 2011 עמד על 4.7%. זאת לאחר גידול בקצב שנתי של 7.6% ברבעון הקודם, ועלייה בקצב של 4.8% ברבע השלישי של 2010. הציפיות בקרב כלכלנים היו לקצב גידול גבוה יותר של 5.1%, אולם בלמ"ס הזהירו אתמול כי מדובר על אומדן ראשוני בלבד שעוד עשוי להשתנות.

"הדו"חות הכספיים שינו את כללי המשחק"

"השוק הישראלי מגיב הפוך לעולם", אומר יניב פגוט, אסטרטג ההשקעות הראשי של קבוצת איילון. "הבורסה עלתה אתמול לאחר שהמדד הנמוך יחסית הוריד את הסיכויים להעלאת ריבית, וגם מכיוון שאחרי ההיסטריה של יום הנכבה השוק מתקן", הוא מסביר. פגוט מזכיר עוד שהרבעון הראשון היה לא קל בשוק המניות, ומציין כי שליש מהחברות במדד תל אביב 100 ירדו ברמה דו ספרתית מתחילת השנה.

עוד מוסיף פגוט כי תוצאות הדו"חות שמתחילים להצטבר יקבעו לאן הולך השוק מבחינת רווחיות ואת כיוון הבורסה. "הדו"חות הכספיים שישנו את כללי המשחק עוד לא הגיעו. מה שכבר מתחיל להשתקף בדו"חות שפורסמו זה השפעת המדד הגבוה של הרבעון הראשון על תוצאות החברות", הוא אומר. "החברות הממונפות, בעיקר בתחום הנדל"ן אבל לא רק, סוחבות היום על גבן הוצאות מימון גבוהות יותר שלא היו להן ברבעון המקביל בשנה שעברה. הפירמות שלקחו בעבר כסף זול משלמות היום יותר גם בגלל עליית הריבית, וצריך לתמחר את זה במחירי המניות", הוסיף.

חברת נצבא רשמה ירידה של 0.5%. החברה דיווחה היום על הצטמקות הרווח התפעולי ב-41% ל-43.4 מיליון שקל, לעומת 72.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2010. הירידה ברווח נבעה מקיטון ב-NOI, כמו גם מעלייה בהוצאות המימון כתוצאה מעלייה במדד המחירים לצרכן. עלויות המימון של החברה גדלו משמעותית, כתוצאה מהפרשי הצמדה והסתכמו ב-43 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 15.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2010.

מניית טאואר הנסחרת בנאסד"ק ונכללת במדד מניות ת"א 100, פתחה את יום המסחר בצניחה של 5% וסיימה בירידה של 2.6% בלבד. יצרנית השבבים ממגדל העמק פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה הציגה גידול של 6% בהכנסותיה, לעומת הרבעון אשתקד, ל-120.6 מיליון דולר לעומת תחזית האנליסטים למכירות רבעוניות של 126.5 מיליון דולר.

טבע ממשיכה לרכז עניין

מניית חברת הביוטכנולוגיה הדואלית, פלוריסטם, העוסקת בטכנולוגיית שיבוט של תאי מוח, זינקה ב-10% היום במחזור מסחר גבוה יחסית למניה לאחר שבבית ההשקעות אופנהיימר העריכו אתמול כי המנייה תכפיל את שוויה. החברה סיימה את שנת 2010 עם הפסד של 4.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.5 מיליון בשנת 2009.

טבע משיכה לרכז עניין וירדה ב-0.6% על רקע מסע הרכישות שמבצעת לאחרונה החברה. החברה הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם לרכישת 57% מהמניות בחברת התרופות היפנית הפרטית Taiyo Pharmaceutical Industry, חברת התרופות הגנריות השלישית בגודלה ביפן, תמורת 460 מיליון דולר במזומן שישולמו לבעלי מניותיה הפרטיים. העסקה מתבצעת על פי שווי של 1.3 מיליארד דולר לחברה היפנית. זו עסקת הרכישה הגדולה השנייה תוך שבועיים, לאחר שטבע רכשה את חברת הגנריקה ספלון על פי שווי של 6.8 מיליארד דולר.

סלקום רשמה אף היא ירידה של 0.8%. החברה פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011 - הראשון להורדת דמי הקישוריות. נראה כי החברה צולחת רבעון זה בהצלחה: ההכנסות משירותים אמנם נפגעו, וסלקום מדווחת על ירידה בהכנסות משירותים ב-14.8% ל-1.2 מיליארד שקל "כתוצאה מהשינויים הרגולטורים", לשון החברה, אך בשורות הרווח מצבה של סלקום טוב יותר. הרווח התפעולי של סלקום גדל ב- 3.1% ל-471 מיליון שקל. החברה מדווחת על רווח נקי של 306 מיליון שקל, ירידה של 2.5%, אותה מייחסת סלקום לגידול בהוצאות המימון. את רוב הרווח תחלק סלקום כדיבידנד - 291 מיליון שקל.

יום רע לנתנאל גרופ

ישראמקו, המחזיקה ב-28.7% ממבנה הגז הטבעי תמר שמול חופי חיפה, הודיעה היום באופן סופי כי סגרה את המימון הפיננסי לקידוח תמר בהיקף של 750 מיליון דולר, לאחר משא ומתן ארוך ורווי דרמות של 18 חודשים. כפי שפורסם ב-TheMarker, את האשראי אירגן דויטשה בנק, אך ברובו יישא בנק לאומי, ולצדו בנק דיסקונט, מזרחי טפחות, בנק זר נוסף וארבעה גופים מוסדיים: מגדל, כלל ביטוח, מנורה ואלטשולר שחם. מניית השותפות הגיבה בירידה של 1%.

אורד נסחרה על רקע השקעה של קרן אוריגו. החברה, המספקת מערכות ביטחון ובטיחות אלקטרוניות, תקצה לקרן אוריגו 20% ממניותיה תמורת השקעה של 20 מיליון שקל. ההשקעה בחברה תיעשה לפי שווי שוק של 120 מיליון שקל - הגבוה פי 2.5 משוויה היום במסחר. בנוסף לכך אורד תקבל מהקרן, שבראשה עומד גבי טרבלסי, מסגרת אשראי בגובה של 45 מיליון שקל, וזאת כנגד שעבוד 80% ממניות החברה. פירעון ההלוואה יחל בשנת 2014.

בית ההשקעות IBI מסקר את חברת נכסים ובנין מעניק למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 405 שקל למניה - פרמיה של 33% מעל מחירה בבורסה. לדבריו, "קופת המזומנים הדשנה של החברה ממשיכה להוות מנוף להמשך ניצול הזדמנויות כמו בניין HSBC ו-Barneys בשיקגו". בנוסף מציין ליפמן כי רכישת חטיבות קרקע למגורים בישראל, בשילוב עם תוצאות החברות הבנות, תומכות בפעילותה הסולידית של החברה העומדת כעוגן אל מול פעילות הייזום בחו"ל".

בשוק ההנפקות, נתנאל גרופ דיווחה הבוקר (שלישי) שגם הניסיון השני נכשל. בהנפקה אמש, שנערכה בהובלת כלל חיתום, התקבלו ביקושים של 38 מיליון שקל בלבד - וזאת למרות שהחברה שיפרה את תנאי איגרת החוב ואת הבטוחות שהועמדו לטובת המשקיעים.

אך היום הרע של כלל חיתום לא נעצר בהנפקת נתנאל גרופ. כלל, גוף החיתום הגדול בשוק בהנהלת טל רובינשטיין, הובילה גם הנפקת חוב בהיקף 100 מיליון שקל של חברת האלקטרוניקה הדואלית אורכית. אולם, ביקושים נמוכים שהשיגה כלל בשלב המוסדי של ההנפקה, שהסתכמו ב-20 מיליון שקל בלבד, הביאו לדחייתה.

מי שהצליחה להנפיק היתה חברת שלמה החזקות. החברה דיווחה הבוקר על ביקושים של 600 מיליון שקל בשלב המוסדי להנפקה כללית בהיקף של 300 מיליון שקל, לאחר שקבלה התחייבות מוקדמת לרכישת אג"ח בהרחבת הסדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully