וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסם של מג'יק 1 מתפוגג

עירית רוזנבלום

17.5.2011 / 21:08

הספינה נקלעה לקשיים כלכליים כה קשים שלא נותר לה כסף לדלק. קטעה את הפלגתה היום כשעל סיפונה ילדים נכים; "הוצאנו צו עצירה לאוניה כי בטיחותית אסור לה להפליג בים"

ספינה מג'יק 1 קטעה היום (שלישי) הפלגה שהיתה אמורה להסתיים ביום חמישי וחזרה לישראל כשעל סיפונה ילדים מוגבלים שיצאו להפלגה מטעם עמותת "קו לחיים", כאשר הכספים להפלגה גויסו מתרומות. לנוסעים נאמר כי מדובר בתקלה טכנית, אך בענף הספנות מספרים שחברת "יש תיירות", בעלת האוניה, נקלעה לקשיים כלכליים כה קשים שלא נותר לה כסף לדלק להמשך ההפלגה.

חברת "יש תיירות" נקלעה לקשיים כבר בחודש שעבר, כאשר רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה עצרה 5 הפלגות שלה בשל בעיות בטיחות. מנהל רשות הספנות והנמלים, יגאל מאור, אמר אז כי "הוצאנו צו עצירה לאוניה כי בטיחותית אסור לה להפליג בים. יש נוהל של אישור בטיחותי באוניות נוסעים לקהל הישראלי בקרוזים בים התיכון שמוכתב על ידי משרד התחבורה". לבסוף ניתן לה אישור להפליג, אך היא הפליגה עם מנוע אחד במקום עם שניים.

הבעלים של החברה, יוסי מואטי, אמר ל-TheMarker כי הספינה תצא לתיקונים בחו"ל לזמן הקרוב. בתחילת השבוע נודע כי החברה חייבת מעל מיליון דולר למערכת הסליקה של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א, ובעקבות זאת בוטלה הרשאתה של החברה למכור ולהנפיק כרטיסי טיסה ללקוחותיה. מואטי אמר אז כי יש משקיע שאמור לסגור בימים אלה עסקה לרכישת כמחצית החברה. בינתים לא נודע על משקיע כזה.

מואטי רכש את המג'יק 1 ב-2009, הפעיל אותה ב-2010 והשנה הצהיר כי האונייה תשיק שירות חדש של מחלקת עסקים, הבא לענות על הביקוש הגדל והולך של ישראלים לשירות מקביל למחלקות עסקים בטיסות.

בתשובה לשאלה מה קרה שמצבה של החברה כה הידרדר, אמר מואטי: "כשמנסים לקרקע אוניה בכוח ומבטלים 5 הפלגות והנזק הוא של שני מיליון דולר - לא כל חברה יכולה לצאת ממנו. לפני זה הכל היה דבש. עשינו את כל המהלכים הכי טובים".

חברת "יש תיירות" מתמחה גם בטיסות לתאילנד ולא מכבר רכשה את חברת ימבטבע ובבעלותה חברות בעלות שמות נוספים. על שאלה באשר לחוב ליאט"א, שכן המפליגים במג'יק 1 אינם זקוקים לטיסות, אמר מואטי ש"זה הכל אותה חברה, שגם משווקת את הטיסות. אין פה חברות שונות".

  • עוד באותו נושא:
  • מג'יק 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully