וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה: "לבטל גיל הפרישה במשק"

הילה ויסברג

18.5.2011 / 8:44

ביום עיון של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה ולשכת עורכי הדין קרא מייקל רובנסטיין, מומחה לענייני שוויון באיחוד האירופי לבטל את גיל הפרישה. "מבוגרים חייבים להמשיך לעבוד"

"ביטול גיל הפרישה רק יטיב עם המשק, שכן ככל שאנשים ימשיכו לעבוד ויוציאו יותר כסף כך יגדל מספר המשרות במשק" - כך אמר אתמול מייקל רובנסטיין, מומחה לענייני שוויון באיחוד האירופי, ביום עיון המשותף לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה וללשכת עורכי הדין, שנערך בתל אביב.

רובנסטיין התייחס לחוק שנחקק בבריטניה לביטול גיל הפרישה לגברים ונשים כאחד, שנכנס לתוקף באפריל. לפי החוק, כל אדם יעזוב את מקום עבודתו בהסתמך על נתוניו האישיים ולא לפי גילו. "שינינו את החוק מאחר שהרבה אנשים מבוגרים חייבים להמשיך לעבוד, שכן אין להם מספיק כסף בפנסיה. סיבה נוספת היא שמצבה הכלכלי של המדינה אינו כה מוצלח. ברגע שאנשים עובדים עד גיל מאוחר יותר, הם ממשיכים לשלם מסים ולהוציא יותר כסף. ייתכן שהצרכים הכלכליים האלה ישפיעו בסופו של דבר גם על ישראל".

רובנסטיין פסל על הסף את הטענה כי ביטול גיל הפרישה ישפיע לרעה על כוח האדם הצעיר. הביטול לא יביא לאבטלה, פסק רובנסטיין, "הרי זה לא שיש מספר קבוע של עבודות במשק".

בישראל מונתה ועדה ציבורית לבחינת העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. בחוות דעת שהוגשו לוועדה יצאו ארגוני נשים, בהם שדולת הנשים, נגד ההצעה, בטענה שזו תזיק לנשים בשכבות מוחלשות ובמשרות שוחקות שמצפות לפרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully