וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א לא התרשמה מוול סטריט: המסחר נפתח בעלייה

שלי אפלברג

18.5.2011 / 10:45

לאחר שאתמול נסגר המסחר בבורסה האמריקאית בירידות שערים, החל המסחר באחד העם דווקא המגמה חיובית. ת"א 25 ות"א 100 עלו שניהם ב-0.9%

שבועיים קשים עוברים על הבורסה הישראלית. מתחילת השנה לא נראה כל כסף חדש שנכנס לשוק ואותות המשקיעים הזרים הינם כי הם אט אט הם מוציאים את הכסף החוצה מישראל. ההתחממות במדינות הערביות סביבנו הובילו את המדדים השונים לירידות חדות כך שבשורה האחרונה רשמו רוב המדדים תשואה שלילית למשקיעים מתחילת השנה.

המדדים היום פתחו את המסחר בתיקון למגמת הירידות. ת"א 25 ות"א 100 מוסיפים 0.9% לערכם. מדד הבנקים מורה על עלייה חדה של 1.2%, ומדד נדל"ן 15 מוסיף לערכו כ-1.1%.

גם בארה"ב המצב לא רואים נחת

מאז פיצוץ צינור הנפט עם מצרים וההתחממות בצד הערבי, כמו גם הבעיות שנתגלו בקידוח לוויתן, סבלו מניות הגז והנפט הנסחרות בת"א 25 מירידות חדות .ב-12 ימי המסחר האחרונים ירדה אבנר יהש בכ-14%; מניית ישראמקו השלימה ב-14 ימי המסחר ירידה של כ-4.5%; דלק קידוחים יהש ירדה ב-12 ימי המסחר האחרונים בכ-13% ומניית דלק גם היא לא התחמקה מהירידות - כ-10% ב-12 יום.

גם משקיעי מניות הבנקים לא ראו נחת, מכות פישר גרמו למדד הבנקים לאבד בשבועיים כ8% מערכו. מניות לאומי וה פועלים נפלו ב-8%; מזרחי טפחות הפחית כ-10%; גם דיסקונט לא חמקה מהפרעות ונפלה ביותר מ-10%.

גלעד אלטשולר קרא ליועצי ההשקעות בכנס שאירגנה הבורסה לניירות יחד עם חברת FUNDER , להתחיל ולהעביר את כספי האג"ח המהווים כ-80% מהתיק הממוצע של משקיע ישראלי למקומות מבטח בחו"ל. לטענתו הכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית יכולה לגרום למשקיעים בחו"ל להיות מחויבים לצאת מהבורסה בישראל . הוא הוסיף וציין כי מחזורי המסחר בבורסה באג"ח הינם דלילים כדבר שבשיגרה וכל משבר פתאומי אשר בשפת הסוחרים נקרא ברבור שחור יכול לחתוך את מחיר אג"ח בעשרות אחוזים שלא נדבר על המניות. אך כרגע נראה שהמשקיעים בבוקר זה חושבים אחרת

גם מעבר לים בארה"ב לא רואים המשקיעים הרבה נחת. המדדים בארה"ב שהתחילו את המסחר אתמול בנפילות של עד 1% לאור נתון התחלות הבנייה שנפל ב-11% במפתיע. מדד ה-500 S&P נסגר כמעט ללא שינוי בירידה של 0.04%; מדד הנאסד"ק סגר גילם עלייה של 0.03%, ומדד הדאו ג'ונס השלים ירידה יומית של 0.55%.

בניגוד למגמה השלילית אתמול בבורסה, פלוריסטם הדואלית, מניית הביומד העוסקת בתחום הריפוי התאי באמצעות תאי גזע מהשלייה, בעלת שווי שוק של 382 מיליון שקל, אשר מאז השיא שלה לפני מספר חודשים נחתכה בכ-47%, זינקה אתמול בפתאומיות ב-10% עם מחזור מסחר מפתיע של 22.5 מיליון שקל. בסוף יום המסחר בארה"ב המניה סגרה את המסחר בעלייה של כ-10% על 2.81 דולר במחזור של כפול מהממוצע היומי.ובכך סגרה את הארביטרז שנפתח אל מול הבורסה הישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully