וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: באוקטובר נחליט אם תוקפא העלאת מס הדלק

צבי זרחיה

18.5.2011 / 19:26

שר האוצר הוסיף כי גם ההחלטה אם להקפיא את הורדת מס החברות תתקבל אז; נתניהו: "אם יהיו מספיק תקבולי מס לא נקפיא את הפחתות המסים; כרגע יש כסף"

שר האוצר, יובל שטייניץ, יחליט רק בספטמבר-אוקטובר2011 אם להקפיא ב-1% את הורדת מס החברות ואת אי העלאת הבלו על הדלק ב-40 אגורות לליטר החל מינואר 2012 כפי שהציעה השבוע ועדת הכספים של הכנסת.

בתשובה לשאלת TheMarker אמר היום שטייניץ כי "אנו נשאר עקביים לגמרי עם הדברים שאמרנו רה"מ ואנוכי כאשר הפחתנו את המס על הדלק. לפני מספר חודשים הודענו שלאור השינויים שעשינו, הורדת הבלו על הדלק וסבסוד התחבורה הציבורית, נשקול לקראת סוף השנה צעדים מאזנים שיופעלו ב-2012".

שטייניץ הוסיף כי "כאשר נראה את ההתפתחויות במחיר הדלק וכמובן בהכנסות המדינה נחליט סופית ולאחר מכן נביא את הדבר לוועדת הכספים מה מתוך הצעדים נדרש ומה אינו נדרש . את ההחלטה הסופית נקבל בעוד מספר חודשים. כאשר יהיה ברור מה הדינמיקה מבחינת הכנסות המדינה ומחירי הדלק".

רה"מ בנימין נתניהו אמר כי "את ההחלטה נקבל בסוף השנה. אם יהיו מספיק תקבולי מס לא נצטרך להקפיא את הפחתות המסים. כרגע יש כסף". כזכור, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני (יהדות התורה) דרש להקפיא את העלאת הבלו ב-40 אגורות החל מינואר 2012 ולהקפיא את הפחתת מס החברות ב-1%.

בתגובה אמר גפני כי ועדת הכספים עומדת על דעתה שיבוצע המתווה, לפיו העלאת הבלו על הדלק ב-2012 תוקפא ובמקביל תוקפא המשך ההפחתה על מס החברות. "אני מקווה שמשרד האוצר יעמוד בסיכום ברוח זו שהושגה בין הוועדה לפקידי האוצר", אמר גפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully