וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT שוקלת לא להיכנס לתחום האינטרנט

אמיתי זיו

19.5.2011 / 9:17

לקראת המיזוג המתקרב בין HOT ומירס נודע כי למרות שקיבלה רשיון לכך שוקלת HOT להימנע מהקמת חברת HOT net שעתידה היתה לספק שירותי אינטרנט

מיזוג ענק בשוק התקשורת מתקרב:HOT ומירס הזמינו כל אחת בנפרד הערכת שווי למירס לקראת מיזוג ביניהן. ל-TheMarker נודע כי HOT שכרה את חברת TASC ואילו מירס שכרה את פועלים שוקי הון לטובת המשימה.

עוד נודע, כי ב-HOT יש מחשבות שניות על כניסה לתחום האינטרנט. לפני כמה חודשים HOT קיבלה רישיון לאספקת אינטרנט (ISP) והיא התכוונה להקים חברה נפרדת לתחום: HOT Net. כעת שוקלים ב-HOT בשנית אם להיכנס לענף זה. הסיבה המרכזית לשינוי היא שב-HOT קיוו לקבל רישיון אינטרנט שיאפשר לחברה למכור חבילות מרובעות - טלוויזיה, טלפון, תשתית וספקית. בפועל, HOT קיבלה רישיון מוגבל שמחייב את HOT Net להיות בהפרדה מבנית מלאה מהחברה האם, מה שמקטין את הכדאיות בהקמת החברה.

יו"ר HOT, סטלה הנדלר, סיימה באחרונה את תפקידה כמנכ"לית בספקית האינטרנט 012 סמייל והיא מכירה את הענף לעומקו. דווקא על רקע זה היא סקפטית לגבי הכדאיות הכלכלית בכניסה של חברה חדשה לענף התחרותי הזה. גם פרטנר נכוותה בניסיונותיה לכבוש נתחי שוק משמעותיים בפעילות האינטרנט שהיא הקימה בסוף 2008.

מירס ו-HOT חברות אחיות

באשר למיזוג - עדיין לא ברור אם העסקה תתבצע על ידי רכישה במזומן של מירס על ידי HOT או שזו תהיה עסקת מניות בה הבעלים פטריק דרהי יקבל תמורת מכירת מירס ל-HOT עוד מניות ב-HOT - ובעלי המניות האחרים בה ידוללו. גם מודל משולב של עסקת מזומן ומניות אפשרי.

היות שמירס ו-HOT הן חברת אחיות בבעלות משותפת של דרהי, ומאחר ש-HOT היא חברה ציבורית, המיזוג ביניהן נחשב עסקת בעלי עניין שתצטרך לעבור אישור בעלי המניות של החברה. מסיבה זו זקוקות החברות להערכת שווי עדכנית. מחזיקי מניית HOT ישאפו באופן טבעי שהחברה תשלם כמה שפחות על מירס.

מירס נקנתה על ידי דרהי בסכום של 170 מיליון דולר. מאז החברה זכתה במכרז תדרים נבחרה להקים בישראל רשת GSM. הדבר אמור להעלות את השווי של החברה, אך גם מגדיל את הסיכון שאליו היא חשופה, משום שמירס תהיה חייבת בהשקעות ענקיות בהקמת הרשת החדשה. עוד בזמן המשא ומתן למכירת מירס הציעה פלאפון עבור החברה כ-250 מיליון דולר, ויש הסבורים שתמחור מירס צריך להיות לפחות סכום זה. אם משליכים על החברה את מכפילי השווי שלפיהן נסחרות חברות הסלולר הגדולות בישראל השווי של מירס עשוי להאמיר עד 370 מיליון דולר. על פי מכפלה זו, השווי של מירס הוא 370 מיליון דולר. הדיון בשווי של מירס ילווה את השוק בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully