וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: "קשה להביא זוג מתל אביב לפריפריה"

19.5.2011 / 14:54

בכנס הקבלנים באילת, אמר שר השיכון אריאל אטיאס כי אינו חושב שמענקי הפריפריה יביאו את תושבי תל אביב לעקור לפריפריה. "אני לא משלה את עצמי, אבל העולם לא סובב סביבם"

השר אטיאס על מענקי הפריפריה: אני מעריך שתושבי תל אביב לא יעברו לפריפריה אבל העולם לא סובב סביב תל אביב

"אני לא משלה את עצמי שצעירים מאזור תל אביב וגבעתיים יעברו לגור בפריפריה. אני בהחלט לא חושב כך, אבל מה לעשות העולם לא מרוכז וסובב סביב תל אביב", כך אמר היום שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בכנס הקבלנים באילת.

אטיאס שהתייחס למענקי המקום שאושרו השבוע במשרד האוצר והממשלה בשיתוף משרד הבינוי והשיכון המאפשרים מענק בסכום של כ-100 אלף שקל לזוגות צעירים שיבחרו לעבור לגור בפריפריה.

"ההצעה היא שוויונית לחלוטין ולא מפלה לפי קבוצות", אומר אטיאס, "בסופו של יום, הקושי להביא זוג צעיר מגבעתיים קשה יותר מאשר להביא זוג צעיר חרדי ולכן גם הם יהיו רשאים לנצל את ההזדמנות הזו, הם אזרחי מדינת ישראל. המטרה היא לעודד הגירה חיובית לערים הללו".

בכנס של התאחדות הקבלנים הודה השר כי החלטת הממשלה להעניק מענקי מקום בסכום של כ-100 אלף שקל לא תצא לפועל בשלב זה בקרקעות פרטיות, אלא רק בקרקעות ציבוריות ושל המדינה בלבד.

"ההנחה היא שזוג צעיר יוכל לקבל סיוע במזומן בסכום של כ-60 אלף שקל שייכנס לחשבון הליווי ממנו לקח את המשכנתא. כ-40 אלף שקל יינתנו על ידי סבסוד תשתיות ליזם שישווק את הדירות לזוגות צעירים. בנוגע לקרקעות פרטיות קרקע עוד לא התקבלה החלטה, יכול להיות שנעשה קיזוזים באגרות והיטלים, אך הנושא כרגע לא סגור. עם זאת מדובר מהלך ובהשיג שהיה קשה לנו להוביל אותו ועם זאת הצלחנו, למרות אזהרות של הרבה חברי כנסת שלא נצליח".

לגבי היצע הקרקעות הקיים לשיווק הודה השר כי כיום הוא ההיצע הזה מוגבל, "הקרקעות לא נגמרו הם איתנו אם כי יש עליהם חסמים רבים ואנחנו עובדים עליהם חזק במאמץ משותף עם האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully