וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בעליות מתונות

ערן אזרן

19.5.2011 / 17:36

אחרי יום מסחר שהתנהל בעצלתיים נסגרו המדדים בעליות קלות. ת"א 25 עלה ב-0.2% ומניות הנדל"ן עלו ב-0.3%

המסחר באחד העם התנהל היום על רקע העליות אמש בוול סטריט וחציית רף 100 דולר לחבית נפט. המשקיעים המשיכו לעקוב אחר האירועים באירופה, והחשש להתחדשות משבר החובות ביבשת. בנוסף לכך, שטף דו"חות הרבעון הראשון נמשך.

לאורך שעות היום התנהל המסחר בעצלתיים, ללא כיוון ברור של המדדים. עם נעילת המסחר מדד ת"א 25 התייצב ברמה של 1,293 נק', וסיכם עלייה יומית של 0.2%. מדד ת”א 100 הוסיף ערך דומה וננעל ברמה של 1,173 נקודות. מדד הבנקים איבד 0.3%, ולעומתו מדד הנדל"ן עלה ב-0.3%.

בלטו במסחר מניית יצרנית הדשנים כיל , שהוסיפה 2% במחזור הגבוה בבורסה; מניית רציו , שהתחזקה ב-2.75% במחזור השני בגודלו, ומניית יצרנית התרופות הישראלית טבע , שאיבדה 0.9% במחזור גבוה. מחזור המסחר היה דליל והסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. בסיכום שבועי, מדד ת"א 25 ננעל בעלייה של 0.2%, ומדד ת"א 100 ננעל ללא שינוי. מדד הבנקים ננעל בירידה של כ-2%, ואילו מדד הנדל"ן ננעל ביציבות.

איגרות החוב הקונצרניות רשמו ירידות קלות

"היינו עדים היום למחזורים נמוכים, כאשר המסחר מתנהל בצורה סלקטיבית", ציין רועי לאופר מנהל חדר מסחר בד"ש ברוקראז'. "אנו רואים את המשקיעים המוסדיים אוספים בפינצטה מניות ספציפיות. סה"כ השוק נראה אטרקטיבי, אך המחזורים נמוכים בשל החששות הגיאופולטיים".

בדומה לשוק המניות, גם מדדי איגרות החוב הקונצרניות, תל בונד 20,40 ו-60 רשמו ירידות קלות של עד 0.1%. לעומתם, איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בירידות חדות של עד 0.73%, שהתחזקו ככל שתאריך פירעון האיגרת התרחק. אג"ח ממשלתית מסוג שחר (איגרת חוב לא צמודה בריבית קבועה) לפירעון בינואר 2015 ירדה ב-0.13% והתשואה עלייה עלתה ל-4.43%. לעומתה, אג"ח דומה לפירעון בשנת 2022 איבדה 0.56% והתשואה זינקה ל-5.32% ברוטו. אג"ח לפירעון ב-2026 איבדה 0.73%.

סוחר בכיר בשוק העריך שהירידות החדות בשוק האג"ח הממשלתיות השקליות (שאינן צמודות למדד המחירים) עשויות להוות תוצאה של החשש לאינפלציה והעלייה במחירי הסחורות. הוא הסביר כי המשקיעים מעדיפים להתרחק מהאפיק השקלי, ועשיים לחור להשקיע בניירות ערך המגלמים בתוכם את עליית המדד בתקופה הקרובה.

בהשוואה לשוק המניות והאג"ח, הדרמה האמיתית היום התרחשה דווקא בשוק המט"ח. עם התגברות ההערכות בשוק להעלאת הריבית ביום שני הקרוב, שינה הדולר את מגמתו מהימים האחרונים, ואיבד בסיכום יומי 1.1% לשער יציג של 3.49 שקלים. בדומה לו, גם היורו נחלש ב-0.8% לרמה של 4.9811 שקלים.

בשבועות האחרונים עלה הדולר משפל של 3.37 שקלים לרמה של 3.53 שקלים. העלייה חלה על רקע צעדים שונים בהם נקט פישר להגבלת הספקולנטים במסחר. עם זאת, נראה כי המגמה התהפכה היום, והמטבע האמריקאי שב להיחלש. העלאת הריבית תגדיל את המרווח עם ארה"ב, בה עומדת רמת הריבית על 0%-0.25%. הגדלת המרווח ידחוף משקיעים זרים לרכוש שקלים וליהנות מהריבית הגבוהה המוצעת בשוק.

הכלכלן והאסטרטג הראשי בבית ההשקעות מיטב, רון אייכל, ציין היום כי הריבית צפויה לעלות ביום שני הקרוב ב-0.25% ולהגיע לרמה של 3.25%. אייכל מונה שלוש סיבות להערכה זו: הראשונה - ההיחלשות המשמעותית של השקל כנגד הדולר (כ-3.8%) בחודש שחלף; השנייה - מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל. והשלישית - הצמיחה הכלכלית הנאה, שעמדה לפי נתוני הלמ"ס על 4.7% ברבעון הראשון. אייכל הסביר שעל עף שמדד אפריל היה נמוך מההערכות המוקדמות, הרי שחלה התייקרות של 0.8% במחירי חוזי שכר הדירה המתחדשים - דבר המעיד על המשך פעילות ערה בתחום הנדל"ן והמשך התייקרות מחירים.

גם שוק הסחורות העולמי השפיע על המסחר המקומי: לאחר שרשם ירידה גדולה מ-10% בשבוע שעבר, מחיר הנפט שב וחצה אתמול את רף 100 דולר לחבית. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 100.1 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-10 במאי. בנוסף לכך, מחיר הזהב זינק בשיעור החד ביותר החודש, מחיר הכסף קפץ בקרוב ל-5% ומדד מחירי הסחורות עלה לשיא של כמעט שלושה שבועות. הסיבה לעלייה נובעת מהמשך החששות מפני התגברות האינפלציה, שהגביר את תיאבון המשקיעים לסחורות בתור השקעה חלופית.

הזינוק במחיר הסחורות הביא אמש את בורסות וול סטריט לסיים בעליות שערים נאות, ועל רקע דו"חות חיוביים שפורסמו. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.9%; מדד נאסד"ק עלה ב-1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 3.17% לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 3.09% - רמתה הנמוכה ביותר מאז דצמבר. עם סיום המסחר באחד העם החוזים העתידיים הורו על עליות שערים בפתיחה.

מניות בולטות במסחר

שנה לאחר שקידוח תמר זכה בתואר "תגלית השנה", העניק המגזין "אויל אנד גז אינווסטור" את תואר התגלית הטובה ביותר של 2010 לקידוח לוויתן שלחופי ישראל. במבנה "לוויתן", אשר בו שותפות נובל אנרג'י האמריקאית (40%), דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%), בוצעו בחודשים האחרונים שני קידוחי אקספלורציה (היתכנות) - לוויתן 1 ולוויתן 2, כאשר בקידוח הראשון בוצעה בדיקה של השכבה הראשונה, שכבת הגז, והוכרז על תגלית גז טבעי בהיקף של 16 TCF (טריליון רגל מעוקבת) בדצמבר האחרון. בשתי השכבות העמוקות יותר קיימות הסתברויות נמוכות, של 17% ו-8% להמצאות נפט.

ההתפשטות לאמריקה נמשכת: חברת נדל"ן הישראלית ביג , שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, דיווחה היום (ג') על השלמת העסקה לרכישת כ-50% ממרכז קניות בלונג איילנד תמורת 43.5 מיליון דולר (כ-150 מיליון שקל). הרכישה תתבצע יחד עם KIMCO האמריקאית - רביעית במספרה. המרכז הנרכש הינו בשטח 26 אלף מ"ר, כאשר שיעור התפוסה בו הינו 88.5%. דמי השכירות הצפויים בשנה הראשונה הינם 3.6 מיליון דולר – המגלמים תשואה של 8.2%.

לקראת דו"חות בז"ן , נתלי גוטליב מבית ההשקעות אי.בי.אי, מעניקה למניה המלצת "קנייה", להערכתה, "פעילות הקבוצה צפויה ליהנות בטווח הקרוב מהמשך עליית מרווחי הפטרוכימיה. במקביל אנו מניחים התאוששות איטית במרווחי הזיקוק במהלך השנה הקרובה, במיוחד על רקע יציאת בתי זיקוק רבים באירופה לפעילות תחזוקה וכן ליתרון למורכבות בית הזיקוק של הקבוצה, על רקע המשך הפער בין נפט כבד וקל". מחיר היעד למניה: 2.7%.

EQY, חברת הבת האמריקאית של גזית גלוב הודיעה אתמול על כוונתה לבצע גיוס הון באמצעות הנפקה לציבור של 5 מיליון מניות.בנוסף להנפקה, החברה האם תרכוש מ-EQY בהנפקה פרטית 1 מיליון מניות במחיר שיתבסס על מחיר ההנפקה לציבור. בעסקה נוספת תרכוש גזית גלוב מקבוצת אלוני חץ מיליון מניות נוספות בתמורה כוללת של כ- 19 מיליון דולר.

אתמול פירסמה HOT את תוצאותיה לרבעון, בהם הציגה תוצאות טובות עם צמיחה דו ספרתית במרבית המדדים. הכנסות החברה עלו אמנם ברבעון ב-3% ל-822 מיליון שקל. החברה דיווחה על עלייה של 49% ברווח התפעולי ל-152 מיליון שקל, ועלייה של 43% ברווח הנקי ל-80 מיליון שקל. ה-EBITDA, רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות, של החברה עמד על 351 מיליון שקל, שיפור של 21%, וכעת הוא מהווה 43% מהכנסות החברה.

מניית דלק נדל"ן זינקה אתמול בשעות הצהרים בשיעור חד של עד 22% ובמחזור של כ-15 מיליון שקל. ההערכות בקרב פעילים בשוק גורסות כי מדובר בשחקני שורט, הסובלים מתופעת שורט-סקוויז במניה, אשר לא מצאו מניות בהשאלה ונאלצו לקנות בכל מחיר.

קרן הון הסיכון תעוזה פירסמה אמש את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה רשמה עלייה בהכנסות של פי 6 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אשר הסתכמו במיליון דולר. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה עלה ל-317 אלף דולר לעומת הפסד נקי של 1.4 מיליון דולר אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully