וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגרה בירידות - עליות השבוע נמחקו

נמרוד הלפרן

21.5.2011 / 0:00

אחרי שלושה ימים של עליות שערים שינתה וול סטריט מגמה והמסחר ננעל בירידות שערים. הדאו ג'ונס ירד ב-0.8% ואילו הנאסד"ק איבד 0.7%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בראשונה זה שלושה ימים ומחקו את העליות של השבוע על רקע התגברות חששות משבר החוב באירופה ולאחר שענקית קמעונאות ההלבשה גאפ חתכה ביותר מחמישית את תחזית הרווח השנתי. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.8%; מדד נאסד"ק איבד 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 3.15%. במהלך השבוע נפלה התשואה לרמה של 3.09% - רמתה הנמוכה ביותר בשנת 2011 - ובסיכום שבועי ירדה התשואה ב-0.04%, ירידה שבועית חמישית בשישה השבועות האחרונים.

חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה היום את דירוג האשראי של יוון בדרגה אחת, מדרגת BB פלוס לדרגת B פלוס - ארבע דרגות מתחת לדרגת השקעה. פיץ' הוסיפה כי תחזית דירוג האשראי של יוון היא שלילית - כלומר יתכנו הורדות דירוג נוספות בעתיד. הורדת דירוג האשראי נובעת מהיקף האתגרים העומד בפני יוון ביישום הקיצוצים בתקציב והשינויים המבניים הנדרשים כדי להימנע מחדלות פירעון, ציינה פיץ'.

נפילה של 23% במניות גאפ

"יתר על כן, הדגש הגדול על הפרטה הגביר את הסיכון לעיכובים בהעברת ההלוואות המתונות מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל ליוון, בשל המכשולים הפוליטיים והטכניים הכרוכים בביצוע ההפרטה של נכסים בהיקף של 50 מיליארד יורו", נאמר בדו"ח של פיץ'.

הורדת הדירוג של יוון על ידי פיץ' מצטרפת להורדת דירוג האשראי שביצעה סטנדרד אנד פור'ס (S&P) מוקדם יותר החודש. S&P הורידה ב-9 במאי את דירוג האשראי של יוון לדרגת B - חמש דרגות מתחת לדרגת השקעה - לצד תחזית דירוג אשראי שלילית בשל התגברות הסיכון לחדלות פירעון של ממשלת יוון.

גאפ, קמעונאית ההלבשה הגדולה בארה"ב, דיווחה ביום חמישי לאחר סגירת המסחר על נפילה של 23% ברווחיה ברבעון הראשון והורידה את תחזית הרווח השנתי ב-22% עקב התייקרות חומרי הגלם המשמשים לייצור בגדים. החברה צופה כעת רווח שנתי של 1.4-1.5 דולר למניה לעומת תחזית קודמת מחודש פברואר לרווח שנתי של 1.88-1.93 דולר למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח שנתי של 1.84 דולר למניה.

חברת ליברטי מדיה שבבעלות איל המדיה ג'ון מאלון, הגישה הצעת רכש בסך מיליארד דולר עבור רשת חנויות הספרים ברנס אנד נובל. רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב העמידה את עצמה למכירה בשנה שעברה. הצעת הרכש של ליברטי מדיה, במחיר של 17 דולר למניה, משקפת פרמיה של יותר מ-20% על מחיר הסגירה של מניית ברנס אנד נובל בוול סטריט ביום חמישי.

מניית לינקדאין זינקה ביום חמישי - יום המסחר הראשון שלה בוול סטריט - ב-109% לאחר שהרשת החברתית העסקית ביצעה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) לפי שווי של 4.25 מיליארד דולר. לינקדאין, הרשת החברתית הראשונה שיצאה בהנפקה בוול סטריט, גייסה גייסה כ-353 מיליון דולר, ממכירת כ-7.8 מיליון מניות במחיר של 45 דולר למניה. בעקבות הזינוק במניה אתמול, הגיע שווי השוק של לינקדאין עם סגירת המסחר ביום חמישי ל-8.9 מיליארד דולר.

עם זאת, פרשנים העריכו כי הערכת השווי של לינקדאין משקפת מכפילי רווח ומכירות לא מציאותיים. הפרשנית שירה אוביד כתבה ביום חמישי בבלוג שלה באתר "וול סטריט ג'ורנל" כי שווי שוק של כ-10 מיליארד דולר משקף ללינקדאין מכפיל של פי 40 מההכנסות בשנת 2010. "לו מניית אפל היתה נסחרת באותו מכפיל, שווי השוק של החברה היה 2.7 טריליון דולר", כתבה אוביד. במונחי מכפיל רווח ההשוואות אף יותר קיצונית. "לו חברת הנפט אקסון היתה נסחרת במכפיל רווח של 641 כפי שנסחרת כעת מניית לינקדאין, הרי ששווי השוק שלה היה 19.8 טריליון דולר - יותר מהתוצר המקומי הגולמי של ארה"ב", הוסיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully