וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת הנוסעים בין ישראל למצרים שואפת לאפס

זוהר בלומנקרץ

22.5.2011 / 8:55

על אף השקט ששב אל כיכר תחריר, התיירות בקו ישראל-מצרים נותרה דלילה מאוד. בחודש מאי הפסיקה חברת אל על כמעט לגמרי את טיסותיה לקהיר, ותבצע טיסה אחת בלבד מנתב"ג במהלך כל החודש

תנועת הנוסעים בין ישראל למצרים וממנה שואפת לאפס ואינה מתאוששת, על אף שהשקט שב אל כנו בקהיר.

ל-TheMarker נודע, כי חברת אל על הפסיקה במאי כמעט לגמרי את טיסותיה לקהיר ותבצע טיסה אחת בלבד במהלך כל החודש מנתב"ג; זאת לאחר שצימצמה כבר בחודש שעבר את מתכונת טיסותיה וירדה לטיסה אחת בלבד לשבוע בקו התעופה הסדיר למצרים וממנה, בגלל חוסר ביקוש, במקום טיסה יומית שהפעילה לפני פרוץ האירועים במדינת הנילוס הסמוכה.

בענף התעופה העריכו כי אלמלא היתה ישראל מחויבת להפעלתו של קו תעופה סדיר למצרים, כחלק מהסכם השלום בין שתי המדינות, היתה חברת אל על מפסיקה את פעילותה בקו לקהיר כליל. שכן, הקו לא נושא רווחים, בגלל מיעוט הנוסעים בו והוצאות האבטחה הכרוכות בהפעלתו.

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), מתחילת השנה טסו לקהיר וממנה 9,969 נוסעים - ירידה של 46% לעומת ינואר-אפריל 2010. הירידה הדרסטית החלה עם פרוץ המהומות במצרים, כאשר 879 נוסעים בלבד טסו בפברואר השנה בקו - ירידה של כ-80% לעומת פברואר 2010.

נתח שוק תנועת הנוסעים מנתב"ג לקהיר וממנה עמד על 0.3% מכלל הנוסעים בתעופה הבינלאומית מנתב"ג ואיליה בינואר-אפריל השנה, לעומת נתח שוק של 0.6% בתקופה המקבילה אשתקד. מחברת אל על נמסר בתגובה כי "אל על החליטה בראייה כוללת של מדינת ישראל, להמשיך לטוס למצרים, ומפעילה טיסות בקו לפי הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully