וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60% מראשי הנדל"ן: "אין בועה - המחירים שפויים"

רז סמולסקי

22.5.2011 / 10:34

מסקר נדל"ן שפירסמה חברת דלויט עולה כי רוב ראשי הענף סוברים כי מחירי הדירות ראליים ואינם משקפים יצירתה של בועה. 31% צופים כי במהלך השנה הקרובה מחירי הדירות יירדו ב-10%

31% מבכירי ענף הנדל"ן הישראלי צופים כי במהלך השנה הקרובה מחירי הדירות בארץ יירדו עד 10%, 7% צופים שמחירי הדירות ירדו בשיעור ניכר יותר - בין 10%-20%, ולעומתם סבורים 23% מהנשאלים כי מחירי הדירות יעלו עד 10% ו-39% מעריכים כי מחירי הדירות יוותרו כמו שהם - כך עולה מסקר הנדל"ן שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן אלמגור זהר.

מהסקר עולה גם כי היעדים האטרקטיביים לרכישת דירה למגורים הם יבנה (25%), חיפה (25%), נתניה (19%) וחדרה (19%). רחובות, אשר סומנה בסקר הקודם כישוב האטרקטיבי ביותר לרכישת דירה למגורים, זוכה בסקר זה ל-18%, ולאחריה ניצבות פתח תקווה (16%), באר שבע (14%), הוד השרון (11%) ואשקלון (11%).

86% מהמשיבים הסקר סבורים כי התערבות רגולטורית בשוק הנדל"ן למגורים תוביל לירידה במחירי הדירות, כאשר 14% בלבד מתוכם אף צופים כי התערבות זו תוביל לירידה משמעותית של מחירי הדירות. מנגד, 2% צופים כי התערבות זו תוביל דווקא לעליית מחירי הנדל"ן למגורים ו-12% ציינו כי להתערבות הרגולטור לא תהיה כל השפעה על מחירי הנדל"ן.

לדבריו של רו"ח אמיתי ובר, שותף וראש מגזר הנדל"ן בפירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן אלמגור זהר, "התערבות הרגולטור בשוק הנדל"ן למגורים בארץ הכרחית. שוק הנדל"ן למגורים מחייב התערבות אגרסיבית יותר, בעיקר בכל הנוגע להיצע הדירות למגורים - וזאת על ידי הגדלת היקף הקרקעות לשיווק, הוצאה לפועל של תוכנית ה"סופרטנקר", כמו גם פיתוח הפריפריה והשקעות בתשתיות ובחינוך באזורים אלה".

45% מעריכים כי לא יחול שינוי במחירי השכירות בת"א

עוד עולה מהסקר, כי 60% מבכירי קהילת הנדל"ן סבורים כי מחירי הנדל"ן למגורים הינם ריאליים ואינם משקפים את היווצרותה של בועת מחירים בשוק הנדל"ן למגורים בארץ. לעומתם, 40% מהמשיבים סבורים כי מחירי הדירות למגורים מהווים אינדיקציה לקיומה של בועת נדל"ן.

35% מהמשיבים צופים כי במהלך השנה הקרובה תמשיך מגמת העלייה במחירי שכר הדירה למגורים בתל אביב, בעוד ש-20% סבורים כי תחול דווקא ירידה במחירי השכירות ו-45% מעריכים כי לא יחול כל שינוי.

לגבי שוק המשרדים, מעריכים 32% מבכירי קהילת הנדל"ן כי מחירי השכירות בסקטור המשרדים במרכז הארץ צפויים לעלות במהלך השנה הקרובה. 57% צופים כי מחירי השכירות יוותרו כפי שהם ורק 11% צופים ירידה.

לגבי השקעות הנדל"ן בחו"ל נראה כי ארצות הברית מוערכת כשוק בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר. 72% מהמשיבים ציינו כי יעד זה מהווה הזדמנות להשקעות נדל"ן בעולם. בסקר הקודם אף לא אחד מהמשיבים נקב בארצות הברית כיעד מועדף. גרמניה, ברזיל וסין שצוינו בסקר הקודם כיעדים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להשקעה ברחבי העולם, נבחרו גם הפעם כיעדים מועדפים להשקעה בעולם, עם 32% ,26% ו-26% בהתאמה. אחריהם דורגו רוסיה (21%), אנגליה (19%) ופולין (18%).

רו"ח ובר מוסיף, כי "נתון זה אינו מפתיע, שכן אנו עדים לכך שככל שהחששות ממיתון חוזר בארה"ב הולכים ומתמעטים, יותר ויותר משקיעים מביעים עניין בשוק האמריקאי ותרים אחר הזדמנויות נדל"ן בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully