וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תומכת בכריסטין לגארד לראשות קרן המטבע

הילה ויסברג

22.5.2011 / 12:41

שבועות אחרי שדיוויד קמרון אמר כי "הגיע הזמן שיו"ר הקרן יהיה מאזור אחר", הצהירה בריטניה כי היא דווקא תומכת במועמדות שרת האוצר הצרפתית, כריסטין לגארד, למחליפתו של שטראוס-קאהן

בריטניה תומכת במועמדותה של שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, לראשות קרן המטבע הבינלאומית (IMF). דומיניק שטראוס קאהן, שהתפטר מתפקיד יו"ר קרן המטבע לאחר שהואשם בניסיון אונס ב-14 במאי, נמצא כעת במעצר בית בניו יורק.

מדינות אירופאיות רבות כבר הזכירו את שמה של לגארד כמועמדת אך המדינות המתפתחות דורשות מאירופה וארה"ב לא להיצמד להרגל למנות בהכרח נציג אירופי לתפקיד. מאז הקמתה של קרן המטבע, לאחר מלחמת העולם השנייה, כיהנו בראשה רק נציגים אירופאים.

"אנו תומכים בלגארד כי היא האדם המתאים ביותר לתפקיד, ובאופן אישי אני חושב שיהיה זה דבר טוב למנות אשה לתפקיד זה בפעם הראשונה ב-60 שנות קיומה של קרן המטבע", אמר שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן. "היא הראתה יכולות הנהגה בינלאומיות כיו"ר קבוצת שרי האוצר של ארגון ה-G20 השנה", הוסיף.

בחירת היורש תושלם עד סוף חודש יוני

הצהרתו של אוסבורן מגיעה רק שבועות לאחר שראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר כי עלייתן והתחזקותן של הודו וסין מסמלת כי "הגיע הזמן שיהיה מועמד לראש קרן המטבע מאזור אחר בעולם".

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה כי תשלים את תהליך בחירת יורשו של שטראוס קאהן בתפקיד יו"ר הקרן עד ה-30 ביוני. המדינות החברות בקרן יהיו רשאיות להגיש את מועמדיהן בין ה-23 במאי ל-10 ביוני, ולאחר מכן דירקטוריון הקרן ייפגש עם חלק נבחר מהמועמדים.

יו""ר קרן המטבע לשעבר, דומיניק שטראוס קאהן, שוחרר בערבות שלשום והועבר למעצר בית בדירה זמנית בשדרת ברודוויי בניו יורק, לאחר שלא הצליח למצוא דירה להשכרה בעיר בשל האישומים החמורים שהוגשו נגדו לאחר שנעצר בתחילת השבוע בחשד לתקיפה ואונס של חדרנית.

בית המשפט אישר ביום שישי את שחרורו של שטראוס קאהן למעצר בית תחת שמירה ובכפוף להצמדת מעקב אלקטרוני, לאחר שרעייתו שילמה ערבות בסך מיליון דולר, בנוסף לשטר חוב בסך 5 מיליון דולר למקרה שינסה להימלט. עם זאת, שחרורו למעצר בית עוכב לאחר שרעייתו, אן סינקלייר, לא הצליח לשכור עבורם דירה בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully