וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המתיחות: גידול בייצוא הקיבוצים לטורקיה

22.5.2011 / 13:51

על אף המתיחות הפוליטית, בשליש הראשון של 2011 נרשמה עלייה של 12% בייצוא התעשייה הקיבוצית לטורקיה. המגמה בלטה גם בשנת 2010, בה חל גידול של 25% לעומת השנה החולפת

ייצוא התעשייה הקיבוצית לתורכיה גדל בשליש הראשון של 2011 בשיעור של 12% והגיע ל-28 מיליון דולר, לעומת 25 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010, כך מסר היום (ראשון) מנהל המחלקה ליצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס שלו.

על פי הנתונים, מדובר בהמשך של המגמה שנרשמה בשנה החולפת - שנת 2010 הסתיימה ביצוא של 70 מיליון דולר מהתעשייה הקיבוצית לתורכיה, גידול של 25% לעומת שנת 2009.

לדברי שלו, מוצרי היצוא העיקריים של התעשייה הקיבוצית לתורכיה הם מערכות השקייה מתוחכמות שזוכות לביקוש רב מצד החקלאים התורכים, מוצרי מזון ומוצרי פלסטיקה.

"נתוני הייצוא החיוביים למרות המתיחות הפוליטית מוכיחים כי בשני הצדדים קיים רצון וצורך אמיתי בהידוק קשרי הסחר והוא חזק יותר מהמתח הקיים לכאורה ומלובה לעיתים באופן מלאכותי", הוסיף יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא."כולנו מקווים לשיפור ביחסים עם תורכיה, כמו גם במצב הביטחוני והמדיני באזור כולו, וחיזוק הקשר הכלכלי כמנוף לפיתוח היחסים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully